6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    TomP

Foto's naar externe harde schijf

Ik probeer momenteel de foto’s op mijn Macbook en iMac te ordenen. Ik was van plan alle foto’s te exporteren naar een externe harde schijf, daar dan te selecteren/wissen en de foto’s die ik wil bijhouden terug op de iMac te zetten.

Deze werkwijze loopt nu fout. Bij het exporteren naar de externe harde schijf vanuit foto’s krijg ik steeds de melding dat de bestanden niet konden worden overgezet.

Iemand suggesties hoe ik dit wel kan doen lukken?

Bijdrager
    GoeieDag

Eerst exporteren naar de interne HD, bv naar het bureaublad.
    Van waaruit exporteer je eigenlijk? Foto’s.app?

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat we nog wat meer informatie nodig hebben, zoals:

– Enig idee waarom je die melding krijgt?
    – Staat er nog meer informatie in die melding?
    – Lukt het ook niet bij het exporteren van 1 enkele foto naar de externe schijf?
    – En lukt 1 of meerdere foto’s exporteren naar je bureaublad (of een andere map op je systeemschijf (zoals hierboven al gevraagd)?
    – Lukt het wel om met de Finder bestanden over te zetten naar je externe harde schijf?
    – Gebruik je iCloud Photo Library, en zo ja, heb je wel in de voorkeuren aangegeven alle originelen op je schijf te laten staan?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Buzz.

Bijdrager
    TomP

Hierbij wat bijkomende informatie:

– Het is op mijn MacBook dat het fout loopt.

– Ik heb geen idee waarom ik de melding krijg.

– Ik probeer te exporteren vanuit de foto’s app. Het mislukt zowel om te exporteren naar bureaublad als rechtstreeks naar de harde schijf. Het mislukt zowel als ik alle foto’s in één keer probeer te exporteren (zo’n 1.200 stuks) als wanneer ik foto’s apart probeer te exporteren (soms lukt het dan wel, soms niet).

– Op de harde schijf kan ik niets terugvinden na het exporteren, wat logisch lijkt gezien het mislukt. Ik merk echter wel dat er geheugen wordt ingenomen op de harde schijf.

bedankt voor de reacties,

Bijdrager
    Buzz

En hoe zit het met het gebruik van iCloud Photo Library? Met andere woorden, wat staat er aan of uit in de Photos voorkeuren, onder iCloud?

Het zou namelijk kunnen dat je ervoor gekozen hebt om Mac opslag te optimaliseren. Dan staan de originelen voor een gedeelte alleen in de Cloud, en niet in de library op je interne schijf. Dan lukt het exporteren niet als het downloaden van iCloud niet goed gaat.

Als je deze optie niet gebruikt, dan is er waarschijnlijk iets raars met fotobibliotheek, of je interne schijf, aan de hand.

Bijdrager
    TomP

Ik vond het probleem.

Blijkbaar stond de externe harde schijf nog geselecteerd als schijf voor reservekopieën. Wanneer ik dit had uitgeschakeld lukte het om foto’s te verplaatsen.

Bedankt voor de reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.