1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Roelof Roos

Foto’s naar een iPod kopieren???

Hallo!

Hier is wat ik zou willen: ik ben bij vrienden, of met vrienden ergens, en zij maken met hun camera foto’s. Daar zitten een paar leuke bij die ik graag wil hebben. Ik vraag dan of ze die willen mailen en dat willen de meeste mensen best doen maar de praktijk leert dat dat meestal niet gebeurd. Veel mensen zijn niet zo technisch en zetten kun foto’s maar zelden op hun computer, als ze dat al doen.

Nu leek het me zou leuk als ik dan m’n iPod uit m’n zak haal die effe op die camera aansluit en de foto’s even kopieer naar mijn iPod. Daarvoor heb je dan de Apple iPod Photo Connector nodig. Maar dat werkt niet zoals ik gehoopt had: het vreet batterijen maar vooral, iedere keer dat je een camera aansluit worden -alle- foto’s gekopieerd. Ik wil niet alles kopieren, ik wil graag een selectie kunnen maken en die kopieren.

Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een kleine app op de iPod te draaien die dat regelt. Maar helaas, Apple heeft zoiets niet. Met iPhone’s en iPod’s Touch zal het in de toekomst wel anders worden: als Apple het niet doet is er vast wel iemand anders die iets dergelijks zal maken. Maar daar heb ik nu niets aan.

De vraag: weet iemand de een of andere smartphone of een andere wijze om dit te realiseren? Een iBook meenemen is een correct antwoord maar ik ben op zoek naar iets kleiners.

Dank! Roelof

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.