9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    knutselklubb

Foto’s morphen

Voor een schoolopdracht wil ik 5 pasfotos vloeiend in elkaar laten overlopen.
    Ik heb geprobeerd met illustrator te blenden (natuurlijk heb van elke foto 1 vectorvlak van gemaakt, eerst in photoshop en toen live trace) maar dat lukte niet echt. Of mijn gezicht zag er hierdoor te abstract uit.
    Op versiontracker heb ik MoprhX en xenomorph onder andere gedownload maar die kreeg ik niet geinstalleerd. Morph Age 2.3 wel maar daar ben ik maar in beperkt omdat het een demo versie is.
    Heeft iemand hier ervaring mee? of een truukje om het toch in illustrator te maken? Ik wil het ’t liefst in illustrator doen en dan een flipboekje van maken.

Bijdrager
    Pjotr

MorphX doet het prima. Valt niets aan de installeren. Gewoon een prog vanaf bureaublad als je wilt. Wel handig van te voren de foto’s van gelijk formaat te maken en vergelijkbare compositie. Vervolgens in MorphX online rendering eerst uitzetten (anders wordt de boel wat traag). Op een foto een klik dan lijn trekken en eindigen met een dubbeklik. Op andere foto verschijnt vervolgens een gekleurd lijntje. Deze dan slepen naar een plek in de foto die je vergelijkbaar acht met de lijn in de eerste foto. (een oor in de ene foto past bij een oor bij de andere foto, ook de ogen en de kaaklijn komen dan aan de beurt)

MorphX levert prima video, is gratis en indrukwekkend. Kan frames per seconde kiezen, duur en video formaat.

Niet laten afschrikken door de Spartaanse interface. Gewoon foto’s slepen in een venster, klikken en dubbelklikken. Uurtje spelen en de rest volgt vanzelf. Succes

Bijdrager
    Floriaan

Hoe komt het dat MorphX niet werkt, Bij werkt het wel…

Bijdrager
    knutselklubb

Ik heb MorphX 2.9.1zip gedownload. Dan krijg ik een MorphX programma op mijn buroblad met een half blauw half groen icoontje. Als ik daarop dubbelklik verschijnt hij half in het dock en verdwijnt hij weer.

Bijdrager
    Pjotr

Kan het zijn dat de minimalistische interface de indruk wekt “dat het niet werkt”?
    Als je Photoshop of Painter interface gewend bent dan moet wel eerst even wennen.
    Speel nog eens wat met MorphX, het is een geniale interface, volledig passend bij de Mac.

Bijdrager
    Pjotr

Er hoort een venster te openen met twee delen waar je twee foto’s in kan slepen. hmm. ..
    Systeem onderhoud?

Bijdrager
    knutselklubb

Opnieuw opstarten helpt ook niet. Ik heb mac osx 10.3.9 panter. ligt het hieraan?!
    Ander probeer ik het morgen op school…

PS. het ligt niet aan de minimale interface want er is absoluut geen interface van MorphX.

Inactief
    Anoniem

Je hebt de versie voor Tiger… neem de andere (v2.7.1), die werkt wel.

Hier downloaden…

http://www.norrkross.com/software/morphx/MorphX.php

Bijdrager
    knutselklubb

Dat is em ja! Dankjewel!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.