5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    GrotePW

Foto's Master en Originals

Ik begreep dat Orginials de oude overlay is en Masters de nieuwe, wel refererend naar de zelfde locatie op de HDD/SSD, dus niet 2 maal opslagruimte. Correct?

Moderator
    Mac Daddy

Ik denk dat we wat context missen. Ik vermoed dat je een vraag over een applicatie stelt. De vraag is alleen welke?:)

Bijdrager
    GrotePW

In de applicatie Foto’s vindt je blijkbaar onder finder/afbeeldingen/masters je originelen terug na import. Onder finder/afbeeldingen/originals de originelen na import uit iPhoto (dus de vorige versie); mijn vraag is of er twee maal een copie staat op de harde schijf van de originelen; één maal de oudere geimporteerden onder /originals/ en na de upgrade naar Foto’s de oude plus nieuwe originelen onder /masters/. De file extensies lijken dezelfde

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De map Originals in de bibliotheek van Foto’s is een alias voor de map Masters. „In” Originals staat dus niks — die map verwijst puur en alleen naar Masters.

Bijdrager
    GrotePW

Inderdaad Jakko, heb ik net vastgesteld. Ik was op zoek naar een eenvoudige weg om alles wat voorheen in Foto’s werd beheerd te exporteren naar een folder om nadien enkel nog LR te gebruiken op mijn MacbookPro, iPhone en iPad. Mijn (vooropgestelde) werkwijze wordt alles exporteren naar een nieuwe folder als DNG en daarna opnieuw in LR importeren, bewerken en organiseren. Met nadien een lege Foto’s app die absolete wordt. En vanaf nu nog enkel in LR werken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.