13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    -nickx-

Foto’s makkelijk vanaf finder bekijken (zoals winxp preview)

Hello,

In windows heb je de mogelijkheid om vanaf explorer (finder) een foto in een directory te openen en vervolgens via de pijltjes toetsen alle foto’s te doorbladeren. Nu moet ik elke keer preview afsluiten en een nieuwe foto openen.

Niet alle foto’s staan geindexeerd in Iphoto en is ook Niet te bedoeling. Misschien dat iemand mij hier even mee kan helpen. Dan kan ik wat makkelijker werken zit met veel tijdelijk bestanden.

Thnx alvast

Bijdrager
    PietjePuk

Wat je kan doen is :apple: + A en dan :apple: + O…

Bijdrager
    Emiel
    ”pietjepuk6546″

Wat je kan doen is :apple: + A en dan :apple: + O…

Heuh wat grappig. Ik verwachte een explosie van schermen maar hij laat ze netjes in eentje.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Gewoon kolomweergave in de Finder, en dan met met de voorvertoningskolom. Dat is het snelste en simpelste. Om die voorvertoning aan te zetten, ga je naar het menu Weergave en dan vinkje zetten bij ‘Toon voorvertoning’.

Bijdrager
    Nikita

De foto’s die je wilt weergeven in de diashow selecteren en dan met je rechtermuisknop op de 1e foto klikken en ‘Diavoorstelling’ aanklikken. Krijg je exact hetzelfde effect als in WinXP…

Bijdrager
    Webbiker
    ”Nikita”

De foto’s die je wilt weergeven in de diashow selecteren en dan met je rechtermuisknop op de 1e foto klikken en ‘Diavoorstelling’ aanklikken. Krijg je exact hetzelfde effect als in WinXP…

Mits je Tiger hebt natuurlijk, anders is FinderView misschien wel iets voor je.

Bijdrager
    Kenny

Of je kan rechts klikken in tiger en slideshow selecteren… Werkt handig en snel (je hebt ook de mogelijkheid om alle geselecteerde foto’s als een contact sheet te bekijken).

Groetjes,
    Kenny

Bijdrager
    doitashimashite

Goeie tip. Maar als ik dit in een folder uitvoer met 500 foto’s, krijg ik ze lang niet allemaal in de contact sheet. Iemand een idee hoe dit kan?

Bijdrager
    Kenny

Als je zulke hoeveelheden moet verwerken kan je beter een pakket als iView Media pro gebruiken.
    [edit]Je kan altijd ook de folder die de foto’s bevat slepen op preview met de combo apple + alt.[/edit]

Groetjes,
    Kenny

Bijdrager
    doitashimashite

Wat is veel? Enkele honderden digitale foto’s in 1 map zijn tegenwoordig eerder regel dan uitzondering zou ik zeggen. Informatie over een maximum aantal foto’s dat de slideshow in contact sheet-mode aankan, is nergens te vinden. Lijkt mij eerder een bug dan “working as designed”.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Nikita”

’Diavoorstelling’ aanklikken. Krijg je exact hetzelfde effect als in WinXP…

Ik zou alleen willen dat die diavoorstelling de afbeeldingen ook in dezelfde volgorde liet zien als waarin ze in de map staan …

Moderator
    unSOUND

Als je de bestanden op een bepaalde volgorde zet in gedetailleerde weergave, opent hij ze in de diashow ook in die volgorde…

Bijdrager
    -nickx-

heel erg bedankt!! goede tip appeltje a dan o thnx

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.