10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Foto's Mac app – sorteert nieuwste eerst

Misschien ben ik compleet kippig aan het worden en kijk ik er overheen maar zodra ik de Foto’s app open op mijn Mac dan kom ik meteen in het album of weergave ‘Foto’s’ (alle foto’s), ideaal voor mij maar ik moet altijd eerst helemaal omlaag scrollen om bij de laatst toegevoegde foto of screenshot van een iOS device te komen.

Is er geen mogelijkheid om zoiets simpels qua volgorde op datum om te draaien. Zodat de oudste foto’s onderaan staan en elke nieuwe foto of toevoeging bovenaan?

Zoiets simpels zou een app toch wel moeten kunnen doen lijkt mij maar ik kan het nergens vinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hmm, goede vraag. In het menu Weergave is er een submenu Sorteer, maar de enige keuze daarin is „Houd gesorteerd op oudste toevoegingsdatum” en die keuze is zowel aangevinkt als uitgeschakeld … Ik krijg de indruk dat het de bedoeling is dat er meer mogelijkheden komen, maar dat die er nog niet zijn. Niet dat je daar wat aan hebt, natuurlijk.

Bijdrager
    IGBA

Alleen in zelfgemaakte albums (ook slimme) kun je voor verschillende sorteeropties kiezen. Kort samengevat zit het zo: https://discussions.apple.com/message/32089345#32089345

Bijdrager
    Shmoo

Maar dan moet je handmatig albums gaan lopen aanmaken en foto’s sorteren in deze albums. Ik gebruik deze app niet als beheer app voor al mijn vakantiefoto’s maar vooral voor screenshots over te zetten van iOS naar de Mac.

Ik gebruik vooral de iCloud sync functie om snel afbeeldingen van mijn iPhone of iPad op mijn Mac te krijgen. Ik maak heel veel screenshots en op de Mac heb ik daar een speciaal handig appje voor waar alles meteen ingebouwd zit maar op iOS zit er qua gebruikersgemak niets anders op dan twee knoppen tegelijk indrukken om een schermafdruk te maken. Deze komt dan automatisch in je Foto’s app te staan > iCloud sync doet z’n werk > open de Foto’s app op je Mac > Sleep het screenshot uit de Foto’s app in Finder/desktop > bewerk het screenshot en upload het plaatje wanneer je klaar bent naar imgur of OMT upload.

Er is wel een ingebouwde album voor Schermfoto’s maar daar kun je ook niets mee. Zelfs niet op je Mac foto’s uit verwijderen, dan moet je eerst terug naar de algemene Foto’s ‘album’ en pas dan kun je het screenshot verwijderen.

Hopelijk voeren ze nog wat verbeteringen door in High Sierra want dit soort apps zijn echt van het niveau speelgoed.

Bijdrager
    Q-collective
    Shmoo op 01 september 2017

Hopelijk voeren ze nog wat verbeteringen door in High Sierra want dit soort apps zijn echt van het niveau speelgoed.

Laat je feedback achter op Apple.com/feedback

Bijdrager
    digideon

Als ik de Foto’s app open in de “Momenten” weergave (ofwel de standaard weergave) dan wordt de positie onthouden van de laatste keer dat je de app af hebt gesloten. Bij jou dus niet begrijp ik? Bij mij is dat in de meeste gevallen de meest recente foto(‘s) dus zie ik deze ook altijd wanneer ik de app open.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Cursor,

Hoe maak ik een slim album in iOS?

Op het net vind ik alleen tips voor macOS

Bijdrager
    Shmoo

Ik ga de methode van Cursor maar volgen voor nu. Het is niet helemaal wat ik maar goed het is niet anders. Hopen op de toekomst.

Bijdrager
    Furbz
    Cursor op 01 september 2017

Kies Albums > Alle foto’s en maak slim album. Noem het Alle foto’s en voldoe aan de volgende voorwaarde: Datum ligt na 1-1-1845. OK.
    Werkt bij mij prima: ik kan kiezen uit sorteer op titel, oudste eerst en nieuwste eerst.

Briljant! Dit zocht ik ook.
    Maar inderdaad jammer dat het niet standaard in de app zit.
    Als je oude foto’s importeert om het een beetje op orde te maken ben je (*#$&#ed.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Klik op de knop midden bovenin ‘Foto’s’ dan scroll je automatisch naar de laatst gemaakte afbeelding(en)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.