3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    byn

Foto's kwijt via Iphoto

Ik zie dat er al super veel topics zijn over Iphoto. Heb ook al een aantal adviezen opgevolgd, maar de oplossing is er nog niet.

Na lang Iphoto te hebben vermeden op een avond toch besloten het programma een keer te gebruiken. Ik was bij mijn ouders en ging mijn vakantiefoto’s van mijn moeders fototoestel op mijn computer zetten, via Iphoto. Tot zo ver ging alles goed. Foto’s ge├»mporteerd, gezichten, plaatsen toegekend. Prima!

Ik denk dat ik daarna een update heb gedaan (weet ik niet meer zeker is al even geleden) en toen was mijn hele Iphoto leeg. Uiteraard had ik die avond de foto’s op de camera direct verwijderd, waardoor ik mijn foto’s echt kwijt ben. Ik heb nog op mijn computer gezocht, maar foto’s nergens te vinden. Geprobeerd een andere libary te openen, die heb ik niet dus is ook geen uitkomst. Herstellen van de Iphoto ook geprobeerd, maar werkt helaas ook niet.

Nu zit ik vanavond achter mijn laptop nieuwe besturingssysteem te downloaden en wilde mijn schermbeveiliging aanpassen. Ik koos voor de diavoorstelling van mijn eigen foto’s (map Afbeeldingen geselecteerd). Ik kreeg een soort preview en tot mijn verbazing kwam een foto voorbij die verloren is gegaan in mijn Iphoto. Ik heb de hele map afbeeldingen afgezocht, maar die foto’s van die vakantie nergens te vinden. Maar als de schermbeveiliging ze kan tonen moeten ze toch nog ergens staan?! Wie weet hoe ik die foto’s toch nog kan vinden?

Ik had me eigenlijk al neergelegd bij het feit dat ik de foto’s definitief kwijt was, maar door vanavond krijg ik toch weer een beetje hoop. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bijdrager
    SunKeeper

http://picasa.google.nl/intl/nl/

Zet dit programma op je Mac en kies zodra het is opgestart voor de onderste optie: ”Zoek op mijn hele Mac
    Het brengt alle foto’s in kaart die je hebt staan. Het wijzigt nooit je originele bestanden, maar laat wel zien waar die staan.

Succes!

Bijdrager
    byn

Wat een goede tip! Ik heb mijn verloren foto’s incl een hoop vergeten foto’s terug:) Bedankt!!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.