7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    michted

Foto's kleiner op iPhone terugzetten

Ik heb al jaren een iPhone. Ik heb dus ook al jaren foto’s gemaakt hiermee, waardoor ik duizenden foto’s gemaakt heb. Echter heb ik slechts een iPhone 5 met 16 GB aan opslag, waar ik dus lang niet al mijn foto’s op kan zetten. Op dit moment staat het overgrote deel dus in iPhoto op m’n Mac.

Is er een manier waarbij ik de grootte van die foto’s kan verkleinen (zodat de kwaliteit misschien wat minder wordt, maar dat accepteer ik), zodat ze allemaal op de iPhone passen?

Alvast bedankt;)

Bijdrager
    tarun

Vroeger kon je in iTunes aangeven dat je foto’s kleiner wilde hebben. Ik kan het nu niet zien (werklaptop met Win7). Uit mijn hoofd staat dat in de voorkeuren van iTunes of in de tab Foto’s van je iPhone in iTunes.

Bijdrager
    michted

Hmm ok bedankt voor je reactie. Ik ga het eens uitzoeken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik geloof niet dat een dergelijke keuze-mogelijkheid meer bestaat tijdens het syncen.

Bijdrager
    1984
    michted op 25 juni 2013

Op dit moment staat het overgrote deel dus in iPhoto op m’n Mac.

Is er een manier waarbij ik de grootte van die foto’s kan verkleinen (zodat de kwaliteit misschien wat minder wordt, maar dat accepteer ik), zodat ze allemaal op de iPhone passen?

Je kunt de betreffende foto’s naar een map slepen , deze openen in voorvertoning,selecteer alle foto’s (cmd A) ga in de menubalk naar extra, vervolgens naar pas grote aan en bewaar alles.

Er is ook een mogelijkheid in iPhoto om te exporteren en dan te kiezen voor i.p.v. volledige grootte naar klein , maar persoonlijk vind ik de bovenvermelde handeling beter (je kunt zelf het gewenste formaat invullen.)

Bijdrager
    KarelWillem

Om dat nu met duizenden foto’s te gaan doen (waardoor je weer Gb’s op je harddisk kwijt bent)?

Maar het is inderdaad zo’n beetje de enige mogelijkheid (?).

Bijdrager
    tarun

Die mogelijkheid waar ik het over had was met een iPod nano. Die heeft minder opslag, vandaar waarschijnlijk die optie. In jouw geval zou je ook kunnen lijken naar iCloud of Dropbox.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.