6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Leonard1948

Foto's is wel vernieuwd maar niet verbeterd!!

In Foto’s kan ik Curven niet gebruiken, rode ogen werkt ook niet, net als ruisonderdrukking, verscherpen, niveaus, definitie en vignettering.
    Ik heb high Sierra al opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet

Bijdrager
    Macgb

@Leonard,
    Hier geen enkel probleem, alles functioneert vlot, op meerdere bibliotheken.

Een paar suggesties:
    -Na installatie systeem rebooten.
    -Bibliotheek opnieuw bijwerken
    -Heb je misschien extensies die nog niet zijn bijgewerkt.
    -Heb je andere plug-ins of scripts draaien die nog niet up to date zijn.

MvG
    MacGB

Bijdrager
    Leonard1948

Hi Mac,
    Dank voor je reactie; met rebooten bedoel je herstarten toch? ik zet ’s avonds mijn iMac 27″ eind 2015 vaak uit en ’s morgens weer aan.
    Ik mis de schuif voor contrast en definitie en de schaduwen lichter maken en lichte plekken donkerder.
    Selectieve kleur, onderdrukken ruis, scherper, vignettering, retoucheer… het staat er allemaal bij alsof het nog geactiveerd moet gaan worden bij een volgende update, want het werkt allemaal niet.
    Heb al enkele foto’s in Photoshop verbeterd… ik was zo blij met Foto’s, maar nu niet meer.

Bijdrager
    Macgb

Bedoelde inderdaad een herstart.
    Mogelijk eens opstarten in Safe-mode ?
    Misschien volstrekt overbodige opmerking: Het is toch niet zo dat je de kleine driehoekjes voor die bewerkingsrubrieken vergeten bent uit te klappen. Bij de rubrieken Licht en kleur b.v. staat die voor het woord opties direct onder de rubriek. Bij definitie staat het driehoekje ervoor. Bij veel van de bewerkingen staan de opties standaard dicht.
    MacGB

Bijdrager
    Leonard1948

Mac je bent geweldig!! nogmaals hartelijk dank.
    ik heb absoluut geen driehoekjes, maar toen ik op goed geluk om de woorden niveaus, definitie en curven klikte,
    kwamen de vensters en schuifbalkjes spontaan tevoorschijn.

Apple mag blij zijn met zulke hulpvaardige fans, want die zijn nodig om onzichtbare driehoekjes aan te wijzen!!

Bijdrager
    Macgb

@ Leonard
    Bedankt, en graag gedaan. Veel plezier verder met Foto’s(y)
    MacGB

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.