19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    ferre40

Foto's iPhone 6 plus onscherp

Foto’s genomen met de backcamera iPhone 6 plus zijn plots onscherp geworden. Frontcamera (selfies) werkt perfect. Reeds bij het bekijken op het scherm bij het nemen van een foto is het beeld onscherp. De iPhone herstelt en ingesteld als een nieuwe iPhone. Zelfde onscherpe resultaat. Mijn case is van leder (portefeuille model) met uitsparing lens camera. Heb ook nooit extra lenzen gebruikt of magnetische toestanden.
    Software matig heb ik alles uitgeprobeerd. Andere camera-apps geven hetzelfde onscherpe resultaat. Zou het aan de hardware “lens” zelf ? Met het blote oog zie ik nergens een fout. Nog bezitters van de 6-plus met hetzelfde verhaal ?

Bijdrager
    DonovanThijssen

Maar weer eens citeren uit onze huisregels:

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan:

Te koop vragen of aanbieden van goederen of diensten

Bericht dus even verwijderd.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    sjoerdrei

Mooie reclame hier boven.

Dit valt gewoon onder garantie. Gewoon de Apple store in lopen(op afspraak) en binnen 10 minuten sta je weer buiten met een nieuwe iPhone.

Bijdrager
    wouter57

Donovan waarom wil je nu 75 euro verdienen terwijl je goed weet dat Apple het gratis doet. Klinkt heel bedrieglijk.

Bijdrager
    DonovanThijssen

klopt

sjoerdrei

tenzij ze dit opsturen en afkeuren. dat doen ze snel ook al zit er garantie op. zitten er helemaal geen beschadigingen op dan zou ik het inderdaad opsturen.

Bijdrager
    ferre40

In België jammer genoeg nog geen Apple Store. Is wel nog onder garantie. Apple (UPS) komt de iPhone volgende week ophalen. Zal hem enkele werkdagen moeten missen. Alleen stel ik mij de vraag, waarom plots die onscherpe foto’s ? iPhone is nooit gevallen en zat meteen bij aankoop in een lederen hoes.

Bijdrager
    KarelWillem

9 berichten in vier topics.
    En allemaal om dezelfde reden: gratis reclame maken.

Is er nog een moderator online, of laten we deze ook maar weer lopen?
    In een bericht melden doe ik het niet meer. Daar komt toch geen reactie op.

Bijdrager
    ferre40

Hopelijk kunnen we on topic blijven, thx moderator om in te grijpen.

Bijdrager
    babysnake

Ik denk dat je dit al hebt doorgelezen. Aangezien je wat speciek genoemde oorzaken die hier in staan al benoemt.

Zo niet: Verwijder (tijdelijk) je case, en kijk of het probleem nog steeds speelt. Maak je lens voorzichtig schoon met een doekje.

Bijdrager
    ferre40

Wat me wel opvalt en dit heb ik hier nog niet medegedeeld is : tussen de datums van de scherpe en de onscherpe foto’s zit er een volledige inktzwarte foto. Na die zwarte foto zijn dus de foto’s onscherp geworden. De app “PhoneDoctor” geeft bij testing camera : camera doesn’t match your expected quality. Please consul a professional for help.

Bijdrager
    Free_ltd

Ik volg babysnake. Ik had hetzelfde aan de hand, maar dan vooral met foto’s die ik met flash nam. Waren altijd zeer slecht en dacht dat dit normaal was voor een iPhone daar het niet veel lampje is. Toen we dan eens met 2 met de 5S een foto maakten van iets, zag ik dat mijn collega een prachtige foto had en ik niet. Hij had geen case, en ik wel. Dus case eraf gedaan en de foto’s waren ineens prachtig.

Bijdrager
    Niels

Zit er geen magneet in je case? Zo ja, dan doet de OBS het niet meer.

Bijdrager
    ferre40

Vorige week donderdag foto’s genomen zonder case. Bij thuiskomst waren ze allemaal wazig. Viel meteen op omdat de foto’s op de iPad werden gesynchroniseerd. De lederen case gebruik ik al sedert vorig jaar december. Maar inderdaad het lipje om de case te sluiten heeft een magneetje. Nu pas kom ik tot dat besef. Zou het dus aan dat onnozel lipje kunnen liggen ? Zou de garantie dan nog geldig zijn ? Het is toch bijna onvoorstelbaar en dit na meer dan drie maand dat het probleem zich begint voort te doen. Wie had daar ooit aan gedacht.

Bijdrager
    ferre40

Een bijkomende vraag ? Zou het probleem (de camera) zich zelf oplossen als ik de case voorlopig niet meer gebruik ?
    Ook als de iPhone terug komt na herstelling, die case niet meer gebruiken want veel kans dat ik op hetzelfde probleem zou terug stoten.
    Het magnetisch lipje bevindt zich in het midden, maar komt eigenlijk nooit rechtstreeks in contact met de iPhone.
    Zou ik dit melden aan de Apple helpdesk met het risico dat dan de herstelling niet onder garantie is ?

Bijdrager
    Niels

Aangezien het probleem zich ook voordoet zonder gebruik van de case, denk ik dat er toch iets anders aan de hand is.

Het is zo dat de optische beeldstabilisatie in de war raakt van een magneet, maar dit zou na het verwijderen van de case opgelost moeten zijn.

Gewoon even een afspraak plannen bij de  store of met de support lijn bellen voor reparatie/vervanging.

Bijdrager
    ferre40

Dat zou zo moeten zijn Niels, als ik de case er af haal, zou ik manueel de camera moeten kunnen scherp stellen. Dat lukt echter niet.
    Morgen komen ze hem afhalen om deze te repareren. Ben deze wel 6 dagen kwijt, tenzij ik meteen voor vervangingstoestel kies.

Bijdrager
    ferre40

De case die ik heb is deze :
    MELKCO LEATHER WALLET APPLE IPHONE 6 PLUS ZWART

Bijdrager
    jcsqrst

Ik heb hetzelfde probleem met de Iphone6 plus.
    De selfies zijn scherp maar de voorkant camera wil
    niet scherpstellen.
    Er zijn geen beschadigingen te zien en heb een oersterk hoesje
    met een plastic voorkant die bestand is tegen sleutelbeschadigingen
    in tassen.
    Heb gehoord dat het misschien bij de laatste update zou kunnen zijn gebeurd.

Bijdrager
    no_poo
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.