10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    JamesButter

Foto’s in vorm van filmpje

Ik heb gezocht maar -nog- niet gevonden en daarom vraag ik het hier.

Af en toe zie ik “afbeeldingen” van foto’s die zo snel achter elkaar genomen zijn, dat als je het versneld afspeeld het een filmpje wordt.

Ik vroeg me af hoe en met welk programma je dat voor elkaar kan krijgen, en dat je het dan op kan slaan als .gif of iets dergelijks. (Dat is toch ook voor animaties?)

* Miss had dit bij beeldbewerking moeten staan. Maar aangezien het resultaat een bewegend iets is…

Ik heb trouwens wel een tutorial gevonden voor Paint Shop Pro maar ik zou t prettiger vinden als iemand een manier hiervoor weet in bijv. Photoshop of een gratis te downloaden programmaatje.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    AppelJuice

Fotocamera op een statief zetten steeds een foto maken en daarna iets verplaatsen, weer een foto maken weer iets verplaatsen enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz.

Tot dat je genoeg frames/foto’s hebt, deze kun je bijvoorbeeld met iMovie achterelkaar zetten.

Zoek een op Youtube naar het filmje “My Animated world”, zo iets bedoel je toch?

http://www.youtube.com/watch?v=cYhhfHYZa5s

Bijdrager
    JamesButter

Ah dankjewel KarelWillem!

Zie nu ook de reactie van AppelJuice, dankje ook. De foto’s heb ik gemaakt met mijn telefoon met meerde opnames achter elkaar, wil het alleen opslaan als een .gif-bestand. Maar iMovie is eigenlijk ook wel even het proberen waard:)

Bijdrager
    JamesButter

Nogmaals bedankt, het is gelukt met dat gif-builder geval.

(Word wel misselijk van het eindresultaat maar het werkt! :P)

Bijdrager
    fritsdebeer.com

http://www.atlantispodium.nl/indexqt.php

T filmje dat je ziet is van mij.
    200 fotos (meen ik ) in 23 sec

Bijdrager
    JamesButter

Oh die is wel cool:)

Mijne is beetje.. amateuristisch e.d.:P maar werkt wel goed met dat gratis programmaatje.

Bijdrager
    Mezzanine
    ”fritsdebeer.com”

http://www.atlantispodium.nl/indexqt.php

T filmje dat je ziet is van mij.
    200 fotos (meen ik ) in 23 sec

Het logo is buitengewoon lelijk…
    Het filmpje is daarintegen buitengewoon mooi… goed gemaakt

[size=7:12d5ac37dc]toch jammer van het logo[/size:12d5ac37dc] :wink:

Bijdrager
    Gip

In Quicktime gaat het ook makkelijk. Alle afbeeldingen in een mapje plaatsen, quicktime > file > open image sequence > een van de foto’s selecteren.
    Maar mischien is dit alleen bij de pro versie?

Bijdrager
    fritsdebeer.com

Logo is dat ook niet mijn ding maar moest van de opdrachtgever (beetje begrijpelijk) er in.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.