5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    gsmaster

foto\'s in mac OSX linker overzichtsbalk – Opgelost

Hoi iedereen,

ik was vandaag bij een vriend met een beperking (dwarslaesie). Hij kocht een nieuwe macbook en kwam voor het eerst in aanraking met foto’s.
    We stoten hier op een probleem,…
    Voor het bedienen van zijn mac gebruikt hij namelijk een hulpstuk (omdat hij zijn vingers zelf niet kan gebruiken), dit hulpstuk is een soort van aanwijzer die rond zijn handpalm gaat met een buisje er aan die dan 1 enkel toets kan indrukken op zijn mac. Ik hoop dat jullie nog kunnen volgen…
    Het probleem met foto’s is dat als je in het overzicht (linker kolom) een album gaat aanklikken hij dan vervolgens niet op de knop (pijltje omhoog of pijltje omlaag) kan drukken om zo naar beneden te gaan om een ander album te gaan selecteren.
    Als je omhoog of omlaag drukt selecteert hij dan een foto uit de rechter kolom.
    Is er een andere manier om dus met 1 vinger bij wijze van spreken naar beneden kunt gaan in die linker kolom?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  gsmaster.

Bijdrager
    Rethep

Je kunt toch met 1 (linker) muisklik selecteren welk album ? Of is het bedienen van de muis een probleem ? Anders even kijken bij “Systeemvoorkeuren” –> “Toegankelijkheid” of “Siri” (stembediening) lijkt me.

Bijdrager
    Rethep

‘Trackpad’ i.p.v. ‘muis’ lijkt me ook beter werken hier!

Bijdrager
    gsmaster

Heb de oplossing net zelf gevonden, je kunt in weergave gewoon album aanklikken en dan krijg je in de rechter kolom al je albums in overzicht waardoor hij dan wel via de pijltjes kan selecteren…

Toch bedankt!

Bijdrager
    Rethep

Weet iemand hoe je in ‘Foto’s’ de achtergrondkleur van de schermvullende foto kunt instellen. Nu is die wit. In vorige versies was die zwart (veel beter).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.