8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Foto’s in iWeb worden niet in maximale resolutie weergegeven

Ik heb op een website gemaakt met iWeb enkele fotoalbums staan. De foto’s in het album hebben resoluties rond de 1000 X 700 a 1000 x 800 pixels. De foto’s worden in het fotoalbum echter niet op de maximale resolutie weergegeven. Alleen als er op de downloadlink die bij iedere foto staat wordt geklikt wordt de foto in de werkelijke resolutie weergegeven. Dat is een gevolg van de instellingen die ik in iWeg heb meegegeven. Je kan instellen dat bij downloaden van foto’s de maximale (werkelijke) resolutie wordt weegegeven.

Het lijkt er op alsof iWeb bij het weergeven van de foto’s in het album een maximale resolutie hanteert. Weet iemand hoe ik dit omzeil zodat de foto’s in het fotoalbum ook op de maximale resolutie worden weergegeven?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat omzeil je niet.

Omwille van snelheid van vertoning en uitgaande van gemiddelde beeldschermen is dit een keus van Apple.

Geblokkeerd
    Breuf

Bedankt.

Ben er niet blij mee. Ik vind dat de foto’s te klein worden weergegeven.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik niet.

Moderator
    Night

Ik wel.

Dit kun je instellen in iWeb bij het importeren al.

Kies niet voor maximale resolutie maar voor native resolution.

Zit nu even niet thuis, maar je kan het ergens ingeven.

Geblokkeerd
    Breuf

Bedankt!

Ben ook niet thuis, Ik ga vanavond kijken.

Moderator
    Night

Gevonden:

Rood omlijnde optie in de iWeb voorkeuren dus uitvinken en vervolgens bij het importeren kiezen voor “origineel”

Geblokkeerd
    Breuf

-De bovenste instelling geldt als een bezoeker “Download” aanklikt bij een foto. In het scherm wat daarna zichtbaar wordt, wordt dan alleen de foto weergegeven. Deze foto heeft, bij deze instelling, inderdaad de oorspronkelijke resolutie.

-De optie “Optimaliseer afbeeldingen bij importeren” heeft geen betrekking op fotoalbums. Dit heeft alleen betrekking op foto’s die op een pagina worden weergegeven. Als je een foto in iWeb vanuit het media venster naar de webpagina sleept, dan kan je de afbeelding zo groot weer laten geven als je wilt. Maar als je een fotoalbum (gebeurtenis) vanuit iPhote naar een pagina met een “Mijn albums” sjabloon sleept, heeft deze instelling geen effect. Tenminste, dat is mijn ervaring.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.