10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterP

Foto’s in elkaar over laten gaan in Photoshop (OPGELOST)

Hallo mensen,
    Ik kon hierover geen ander draadje vinden (beetje lastig met de titel ivm. zoekfunctie)_

Hoe kan ik in Photoshop CS twee afbeeldingen met een soort van gradient (ik heb de engelse versie) in elkaar over laten gaan. Of kan dit niet?
    Kan iemand me helpen?

Wouter

EDIT:
    ook even vermelden als dit wel kan in een ander programma van Adobe Creative Suite

Bijdrager
    Kyokushinkai

Zoals ik het meestal snel doe:

De twee afbeelding elk in een eigen laag zetten. De afbeeldingen over elkaar heen schuiven waar het verloop moet komen en dat gedeelte selecteren in de bovenste laag. Dan onder het menu “Select” de optie “Feather…” kiezen en daar een waarde invullen. Hoe groter de waarde, hoe groter het verloop. De waarde moet je zelf even uitzoeken. dan backspace indrukken en dan moet het goed zijn.

Bijdrager
    WouterP

Ik ga het eens proberen

Bijdrager
    WouterP

Ik denk dat ik iets mis doe bij het selecteren, hoe heb je dat deel geselecteerd, met de rectangular marquee tool? want als ik dat doe, en dan feather dan eeh word dat geselcteerde deel, dat krijgt dan ronde hoeken, die rectangular marquee tool

EDIT: Het is al gelukt, ik moest backspace nog indrukken, daar lag het aan, :oops: :sealed:

Bijdrager
    sammerman

Ik heb het net aan iemand uitgelegt vanmiddag. hier staat een link naar aafbeelding die uitlegt waar je het moet instellen. http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6479

Bijdrager
    WouterP
    ”sammerman”

Ik heb het net aan iemand uitgelegt vanmiddag. hier staat een link naar aafbeelding die uitlegt waar je het moet instellen. http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6479

Dankje, t is al gelukt

Bijdrager
    tiny

Ik probeer ook nog eens:

– zet de foto’s op aparte lagen;
    – voeg aan de bovenste laag een masker toe;
    – teken met het verloopgereedschap (Gradient Tool) een verloop in het masker;
    – evt. kan je het masker met een groot en zacht penseel nog bijwerken.

Suc6

Bijdrager
    dimelot
    ”Kyokushinkai”

Zoals ik het meestal snel doe:

De twee afbeelding elk in een eigen laag zetten. De afbeeldingen over elkaar heen schuiven waar het verloop moet komen en dat gedeelte selecteren in de bovenste laag. Dan onder het menu “Select” de optie “Feather…” kiezen en daar een waarde invullen. Hoe groter de waarde, hoe groter het verloop. De waarde moet je zelf even uitzoeken. dan backspace indrukken en dan moet het goed zijn.

Misschien moet je onderstaand eens lezen.

”tiny”

Ik probeer ook nog eens:

– zet de foto’s op aparte lagen;
    – voeg aan de bovenste laag een masker toe;
    – teken met het verloopgereedschap (Gradient Tool) een verloop in het masker;
    – evt. kan je het masker met een groot en zacht penseel nog bijwerken.

Suc6

Mijn advies naar Kyokushinkai en naar jou (WouterP) is het om het zo te doen zoals Tiny omschrijf.
    Want hoe Kyokushinkai het doet, werkt wel, maar op het moment dat je backspace doet (dus eigenlijk gaat wissen), ben je definitief je pixels kwijt en als je dan toch nog een stukje beeld terug wilt hebben, dan kan dat niet meer en moet je overnieuw beginnen.
    Heel veel mensen gebruiken het masker niet omdat ze niet precies weten wat het is.
    Het voordeel van een masker is dat je pixels kan weghalen, maar dat je ze ook weer terug kan halen.
    Je zou het kunnen vergelijken met tipex. Je tipex-ed over je beeld, maar je kan de tipex wegkrabben om het beeld weer terug te halen. Doe je het met een gummetje, ben je altijd je beeld kwijt.

Succes

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”dimelot”

Mijn advies naar Kyokushinkai en naar jou (WouterP) is het om het zo te doen zoals Tiny omschrijft.

Dat is de manier als ik het iets minder snel doe. :wink:

Bijdrager
    WouterP

Die ga ik ook eens proberen, Tiny, bedankt Dimelot

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.