8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Foto's importeren van iPhoto naar Foto's

Ik heb nu Foto’s in gebruik genomen en er is een nieuwe bibliotheek aangemaakt.
    Echter…… een behoorlijk aantal foto’s zijn niet overgekomen.
    In iPhoto kon je de bibliotheek opnieuw opbouwen e.d. (daar staan de foto’s wel in!!)
    Hoe krijg ik de nu mijn ontbrekende foto’s in Foto’s?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  OMT-fan.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Hans B

Bij mij werkte het om de iPhoto bibliotheek op te zoeken (Spotlight) en deze vervolgens op het symbool van Foto’s te slepen. Er wordt dan een Foto-bibliotheek van gemaakt. Daarna kon ik de iPhoto bibliotheek verwijderen (wel eerst even in de prullenbak laten staan en Foto’s gestart om te kijken of alles werkte).

Bijdrager
    OMT-fan

Nog een probleem gevonden.
    Ik heb in mijn netwerk een Macmini.
    Nu wil ik op de mini een link naar de foto-bibliotheek op de iMac maken zodat de foto’s gedeeld worden.
    Alleen als ik in de mini de foto-bibliotheek op de iMac selecteer geeft hij een melding:

De bibliotheek kan niet geopende worden.
    Foto’s heeft geprobeerd de “Foto’s Library” te herstellen, maar de bibliotheek kan niet geopend worden.

Hoe krijg ik nu de foto’s gedeeld op mijn mini te zien?

NB. Ik heb de cloud functie van foto’s NIET in gebruik.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    OMT-fan

Aaaaahhhh ik denk iets gevonden te hebben!

Alle “uitroepteken foto’s” blijken ook niet in de oude iPhoto library te zitten.
    Wel heb ik nog een prullenmand-bestand in iPhoto waar ongeveer evenveel foto’s inzitten.
    Zou het zo kunnen zijn dat er, omdat de prullenmand niet geleegd is, er een soort link in de library blijft die pas verdwijnt als de prullenmand geleegd wordt?
    Die link wordt dan kennelijk niet herkent in de nieuwe Foto’s bibliotheek en vandaar de melding?
    Als ik alle “uitroepteken-foto’s verwijder zitten er 11.174 foto’s in de nieuwe bibliotheek, terwijl er in de oude iPhoto library 11.178 zaten.

Blijft over het probleem van delen naar mijn mini!!

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt toch wel eerst een backup gemaakt voordat je aan je geexperimenteer begon?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik had/heb natuurlijk nog mijn “oude” iPhoto Library.
    En er wordt op 2 verschillende schijven (NAS en HD) elk uur standaard een Back-up gemaakt van mijn iMac.

Bijdrager
    OMT-fan

Niemand die het probleem van het “delen” van Photo’s in het netwerk herkend?
    Als ik voor de Library van iPhoto’s kies gaat de Mac wel de bibliotheek herstellen (wat dat dan ook mag zijn) maar bij de Foto’s bibliotheek blijft hij de foutmelding geven.
    Ook als ik de foto bibliotheek via de Finder open krijg ik alleen maar het welkomstscherm van Foto’s te zien!
    Op beide machines draait OS 10.10.3 en op de iMac, waar de bibliotheek op staat, draait Foto’s wel goed.

PROBLEEM OPGELOST

Ik heb op mijn iMac de foto bibliotheek (voor de 3e x) “herstelt” en nu komt op de mini de bibliotheek “gewoon” in het lijstje van Foto’s voor waaruit je kunt kiezen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.