18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    zebra84

Foto's importeren in iPhoto (Mac) vanuit iPhone

Wie kan mij helpen?

Mijn vriend heeft een MacBook Pro. Hij heeft een eigen login voor mij aangemaakt.
    Ik wil graag foto’s importeren vanaf mijn iPhone naar iPhoto. Dit lukt echter niet. De foto’s kunnen niet geïmporteerd worden. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, ook heb ik de laptop een keer een nacht laten aanstaan, maar het lukt niet.

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik alsnog de foto’s kan importeren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    lolbroeck

Als je je iPhone aansluit aan je Mac moet je iPhoto opstarten (of iPhoto opent automatisch).
    Wanneer je in de linkerzijbalk kijkt moet je een kopje ‘Apparaten’ zijn verschijnen, waaronder je je iPhone ziet staan. In dat venster kan je kiezen wat je met de foto’s wilt doen.

Wanneer je je iPhone niet in iPhoto ziet staan moet je iTunes eens opstarten om te kijken of je iPhone daar wel verschijnt.

Bijdrager
    zebra84

Mijn iPhone staat in het linkerscherm en ook in iTunes. Het gaat er eigenlijk om dat het afronden van het importeren niet lukt. De foto’s zie ik wel in iPhoto, maar als ik dan druk op ‘importeer 1209 foto’s’, dan haakt het programma af…

Bijdrager
    lolbroeck

Hoe bedoel je: ‘haakt het programma af’? Krijg je dan een melding dat iPhoto onverwachts is gestopt??
    Dan is het gewoon een probleem dat je Mac het niet aan kan (minder foto’s in één keer importeren)..

Bijdrager
    zebra84

Nee, ik krijg helemaal geen melding. Het cirkeltje blijft ronddraaien. Hij importeert gewoon niks. Maar ik ga nu proberen in etappes te importeren.

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer eerst eens of het met 1 foto lukt……:wink:

Bijdrager
    zebra84

Ik heb er nu een paar gedaan, maar er staat ‘ importeren voltooien’. Maar dat doet hij dus niet…

Bijdrager
    zebra84

Kan het niet liggen aan het feit dat ik geen ‘hoofdgebruiker’ ben? Maar op een aangemaakt account werk?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, dat zou een enorme misser van Apple zijn natuurlijk hahaha.
    Probeer eens com.apple.iPhoto.plist uit je thuisbibliotheek te verwijderen en dan iPhoto weer opnieuw opstarten.

Bijdrager
    zebra84

Vanaf mijn account kan ik niet in de bibliotheek en in de bibliotheek van mijn vriend staat com.apple.iPhoto.plist nergens op de computer, ook niet onder Preferences in de bibliotheek.

Bijdrager
    jobz

ik heb wel eens een ‘corrupte’ foto gehad. Die heb ik toen vanaf de iPhone verwijderd en toen liep het weer als een zonnetje. Maar ja je weet niet welke het is natuurlijk. Je kunt mogelijk iPhoto nog updaten?

En anders kun je met andere software ook al je foto’s eraf halen natuurlijk..
    wel een workaround, maar het kan… Kun je ze later alsnog gemakkelijk in iPhoto importeren…

Bijdrager
    zebra84

Ok, dat zal ik proberen. Als iemand nog een ander idee heeft, dan hoor ik het graag.

Bedankt allen voor jullie reacties!

Bijdrager
    Hansi2124
    zebra84 op 02 augustus 2012

Vanaf mijn account kan ik niet in de bibliotheek en in de bibliotheek van mijn vriend staat com.apple.iPhoto.plist nergens op de computer, ook niet onder Preferences in de bibliotheek.

Daarom zei ik ook thuisbibliotheek.
    Voor de 34235445466-ste keer:wink:

In Finder ga in menu naar ‘Ga’ en hou dan de alttoets ingedrukt. Je ziet ‘Bibliotheek’ in het rijtje verschijnen. Klik daar op. Volg verder de afbeelding…..

Bijdrager
    zebra84

Ik zal nu nooit meer vergeten wat een thuisbibliotheek is!:lol:

Het werkt inderdaad weer, super bedankt!

Nu we dan toch bezig zijn… weet je misschien ook hoe mijn vriend en ik foto’s kunnen delen?

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij via (Fotostream) Delen:

Uit de Help van iPhoto:

Misschien is er nog een andere mogelijkheid, maar daar weet ik helaas niets vanaf.

Bijdrager
    zebra84

Gaan we proberen, dank voor je hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan en succes.

Bijdrager
    JaWi42

foutje

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.