10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    accountvantessa

Foto's importeren naar InDesign vanuit de Foto's-app

Hoi allemaal,

Na een tijdje zonder resultaat rond gegoogled te hebben vraag ik het toch maar hier.
    Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om foto’s vanuit de Foto’s-app in InDesign te plaatsen/importeren. Wanneer ik in InDesign een foto wil importeren kan ik onder media slechts in de PhotoBooth bibliotheek komen en niet in mijn foto’s uit de Foto’s-app (voorheen dus iPhoto).. Ik moet ze dan eerst opslaan op een andere plek op mijn MacBook, wat erg onhandig is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
    Ik gebruik InDesign CS6 op een MacBook met El Capitan.

Ik hoor het graag!

Bijdrager
    Pier

Nee, dat gaat niet werken. Je zal ze echt eerst moeten exporteren.

Bijdrager
    accountvantessa

Werkt het ook niet bij InDesign CC?

Bijdrager
    Pier

Nee, de afbeeldingen uit Foto’s staan in een Library, daar moet je gewoon uit wegblijven om puinhoop te voorkomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik moet ze dan eerst opslaan op een andere plek op mijn MacBook, wat erg onhandig is.

Als je een beetje weet hoe je netjes met een Indesign-document omgaat, zou je deze opmerking niet maken.

Want je komt jezelf keihard tegen als je op die manier met Indesign wilt gaat werken.

Bijdrager
    accountvantessa

Ik weet prima hoe ik netjes met InDesign om moet gaan, maar bedankt voor je vriendelijke aanwijzing.
    Ik hoopte gewoon dat er een manier was om een fatsoenlijke link naar je Foto bibliotheek te maken, omdat je daar snel kleine aanpassingen aan je foto’s kunt doen, maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
    Bedankt Pier!

Bijdrager
    ushuaia71

Kan toch gewoon wel? Onder media staat bij mij Foto’s en daar krijg ik visueel de voorstelling van de foto’s uit de app.

Ik zou het ook nooit aanraden om zo te doen (bv. beeld wijzigen en dan de PSD bewaren die zich dan diep zal nestelen in de Fotolibrary bv.), maar het kan dus wel.

Bijdrager
    Pier

Op die manier kan het inderdaad (die functie gebruik ik echt nooit). Nadeel is dat als je het beeld weer aanpast (in de Foto’s app) nadat je het geplaatst hebt, je de link kwijt bent in indesign. Niet echt een optie dus.

Bijdrager
    accountvantessa

@ushuaia, bij mij staan onder Medai alleen mijn Photo Booth foto’s…

@Pier
    , dan is er dus ook geen mogelijkheid om te re-linken?

Bijdrager
    Pier

Nee, bij testje wat ik gedaan hebt is de hele afbeelding weg. Het nieuwe aangepaste beeld zal Foto’s dan waarschijnlijk weer in een andere map opslaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.