2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk

Foto’s herstellen op iMac

Best Forum,

Ik was bezig mijn foto’s te ordenen op mijn externe harddisk. Foto’s staan ook opgeslagen in iCloud en werden keurig gesynchroniseerd. De harddisk crashte en schijf is niet te herstellen of tegen hoge kosten enige data recoveren. Ik wil dus graag de iCloud bibliotheek terugzetten naar de nieuwe externe hard disk.

Iedere keer als ik Foto’s opstart vraagt deze naar de systeembibliotheek maar die is natuurlijk niet meer aanwezig. Hoe kan ik Foto’s opstarten zodat deze op de iMac weer gesynchroniseerd wordt met iCloud Foto’s ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

iCloud is geen backup-dienst maar een synchronisatie service. Om geen brokken te maken zou ik eerst alle foto’s uit iCloud downloaden voordat je andere dingen doet. Daarna kun je een nieuwe bibliotheek maken en die als systeembibliotheek instellen, hopelijk komt alles weer terug. Als je pech hebt worden de iCloud foto’s verwijderd (dat weet ik niet zeker) vandaar de eerste stap. iCloud Foto’s kan namelijk alleen met de systeembibliotheek synchroniseren.

Het is wel bijzonder dat je geen lokale backup hebt van je foto’s (of wel?), maar dat is stof voor een ander draadje ☺️.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.