6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nemcis

Foto’s gekanteld??

Voor een blad krijg ik 2 series digitaal gemaakte foto’s, een groot aantal ervan is portrait maar moet ik zelf 90g CW draaien. Ik doe dat en dan zie ik in de map de preview thumbs ook idd zoals ze moeten zijn. De foto’s importeer ik in IDCS2 en alles staat zoals het moet.
    Nu heb ik voor een soort filmstripje ook nog verkleiningen van de foto’s nodig, dat doe ik via een batch in Photoshop, maar …………………. als PS ze opent staan ze op de een of andere onverklaarbare wijze ineens weer 90 g CCW.
    Ik heb de caches allemaal geleegd, PS afgesloten en opieuw opgestart en het nog een x geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    klaus

Hoe draai je ze? Allicht schrijft os x de rotatie weg in het meta-bestand van diezelfde foto. Zodoende toont hij ze in os x altijd goed, maar als je die foto opent in photoshop dan toont hij de originele aangezien die geen rekening houdt met die info in dat meta bestand.

Batch roteren in photoshop en dan batch resizen is allicht de oplossing.

Bijdrager
    nemcis
    ”klaus”

Batch roteren in photoshop en dan batch resizen is allicht de oplossing.

Dat had ik dus idd gedaan, alle foto’s die gedraaid moeten worden, gooi ik iin een map en met action “rotate 90g CW” zet ik ze allemaal recht.

Maar als PSCS ze dan opnieuw opent (ook in de filebrowser) staan ze allemaal weer zo als ze stonden 90g CCW, terwijl ze wel goed in de map staan.

Bijdrager
    Emiel
    ”nemcis”

Dat had ik dus idd gedaan, alle foto’s die gedraaid moeten worden, gooi ik iin een map en met action “rotate 90g CW” zet ik ze allemaal recht.

Deed je dat vanuit de file browser van PS? Dan moet je toch nog altijd een “Apply rotation” uitvoeren?

Bijdrager
    marcovanderlaan

Gebeuren alle handelingen op een lokale disk of een servershare?

Bijdrager
    nemcis
    ”Emiel”
    ”nemcis”

Deed je dat vanuit de file browser van PS? Dan moet je toch nog altijd een “Apply rotation” uitvoeren?

nee zonder filebrowser, gewoon een batch via action “rotate …. “

”marcovanderlaan”

Gebeuren alle handelingen op een lokale disk of een servershare?

op m’n interne HD

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.