4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MAC1971

Foto’s gaan niet uit prullenmand

Ik heb een aantal vreemde foto’s in mijn iphoto bibliotheek vreemd omdat er geen foto te zien is alleen een wit vlak. Na veel moeite heb ik deze foto’s naar de prullenbak kunnen verplaatsen. Als ik echter kies voor prullenbak leegmaken loopt iphoto telkens vast en moet ik geforceerd stoppen. Iemand een oplossing om van deze vreeemde foto’s af te komen.

Bijdrager
    Eelco

Staan de foto’s in IPhoto zelf in de prullemand (versie 2 of later dus) of heb je ze vanuit de map “afbeeldingen” verplaatst naar de prullemand in de Dock (dus in de Finder)?

Bijdrager
    MAC1971

Staan de foto’s in IPhoto zelf in de prullemand (versie 2 of later dus) of heb je ze vanuit de map “afbeeldingen” verplaatst naar de prullemand in de Dock (dus in de Finder)

De foto’s staan in de prullenmand van iphoto zelf en willen daar niet uit het systeem loopt vast.[/b][/list][/quote]

Bijdrager
    Eelco

Er is dan dus iets mis met het programma.

Je kunt proberen om alle met het programma samenhangende bestanddelen te wissen (behalve de inhoud van de map “afbeeldingen” natuurlijk). Zoek op “IPhoto” in je huismap en delete alle onderdelen.
    Start IPhoto opnieuw op en laat hem de bibliotheek opnieuw opbouwen. Als dit niet lukt kun je bovenstaande handelingen opnieuw uitvoeren waarna je ook het programma zelf opnieuw installeert.

Maak ook een backup: exporteer alle afbeeldingen vanuit IPhoto naar een map op je bureaublad zodat je indien dit alles niet helpt, je in ieder geval alles opnieuw kunt importeren.

Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.