16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    laurabaakman

Foto’s + filmpjes branden om te bekijken met een DVD-speler

Ik wil mijn vakantie foto’s branden op een CD/DVD (liefst CD) zodat ik ze met een DVD-speler kan bekijken. In welk format moeten de foto’s en filmpjes? CD of DVD? Met welk programma?

Bijdrager
    sedikit

Ik brand foto’s en films altijd met Toast, als data. Filmpjes in avi- en foto’s in jpg formaat. de gemiddelde dvdspeler leest dat vlekkeloos.In ander formaat zou wellicht ook kunnen, maar dat weet ik niet. Je kunt dat even proberen met een RW.(als je dvdspeler die leest tenminste, de mijne doet dat))

Bijdrager
    laurabaakman

Ik weet niet of die DVD speler dat aankan hij is niet van mij. Kan ik Toast ergens downloaden of is dat betaald? Ik vind het zonde om het te kopen om het maar een keer te gebruiken.

Bijdrager
    laurabaakman

Ik zie het al: betaald :(

Bijdrager
    gerror

Dubbelpost :sealed:

Bijdrager
    gerror

Je zou je foto’s met iPhoto en je films met iMovie kunnen branden.

Bijdrager
    sedikit

Probeer deze twee eens:

Firestarter, dit is een beta-versie, http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19058

imageburner, deze is gratis http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25573

Bijdrager
    laurabaakman

De bedoeling is dat het een CD/DVD wordt.

edit: Imageburner en FireStarter zijn beide alleen voor foto’s.

Bijdrager
    sedikit
    ”laurabaakman”

De bedoeling is dat het een CD/DVD wordt.

edit: Imageburner en FireStarter zijn beide alleen voor foto’s.

Dat het een CD/Dvd moet worden lijkt mij nogal logisch, op een bierviltje of een lucifersdoos gaat het moeilijk. Lees verder maar even mijn PBtje.

Bijdrager
    Wilson

Weet niet of dit DE methode is, maar ik gebruik hem en het werkt.;-)

Maak een mapje aan op je bureaublad, zet daar de foto’s in die je wilt gebruiken, open dan iDVD.
    Kies je thema en sleep het mapje in zijn geheel naar het iDVD-venster (wel even oppassen dat je het niet in een effectgebied neerzet). Er ontstaat een chapter, daarop dubbelklik je en je kunt vervolgens in je diashow aanpassingen maken. Dit kun je met meerdere mappen doen.
    Als je klaar bent branden en je hebt een mooie DVD met menustructuur.

Succes, hoop dat dit voor je werkt.

Bijdrager
    kempovic

Je kan als je het als slideshow wilt, de hele meuk in iDVD branden, zo gepiept zou ik zeggen,

kan ook met de wat betere software, maar dat moet je maar net hebben. DVD studio pro oid

Bijdrager
    laurabaakman

Ik heb nu beschikking over een computer met Toast en een DVD brander nu is mijn vraag in welk format moet ik ze branden, deze geeft Toast aan:
    – Video CD
    – Super Video CD
    – DVD-Video
    – DDV-Video from VIDEO_TS
    – DivX Disc

Bijdrager
    freshface

Ik zou voor DVD video kiezen.

Bijdrager
    laurabaakman

Waarom?

Bijdrager
    freshface

Ervaring, nog geen problemen met gehad.

Bijdrager
    kempovic

zou ik ook doen

je kan ook voor video cd kiezen, maar die is toch minder compatible

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.