12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Link

foto's en video van hele gezin samenvoegen

Na terugkomst van vakantie wil ik alle foto’s en video’s gemaakt met iPhones en digitale camera samenvoegen in foto’s op de mac.
    Wat vlekkeloos werkt is het samenvoegen van de foto’s van mijn eigen iPhone en digitale camera.
    de uitdagingen zijn:
    1. foto’s gemaakt door andere gezinsleden met hun iPhones. Hoe krijg ik die op de mac in foto’s
    2. alle video gemaakt op de iPhones. Deze synchroniseren niet automatisch met foto’s op mac. Zo ben ik bij vervanging van een iPhone al eens alle video’s kwijt geworden :(.
    3. ik wil eigenlijk alleen opslaan in foto’s app dus niet gebruik maken van andere opslagplekken.

Wie heeft hiervoor een simpele goed werkende oplossing?

We hebben trouwens gezinsdelen aan staan voor ons allen, misschien kan daar iets mee.

Bijdrager
    GoeieDag

Elk iDevice even met een kabeltje aan de Mac verbinden en dan alles naar wens binnen halen?
    Of per device met AirDrop de gewenste bestanden op de Mac gooien?

Bijdrager
    Link

Bedankt Goeiedag. maar ff de airdrop variant gekozen. werkt prima en gaat ook nog redelijk vlot.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone aansluiten.
    Fotolader openen.
    Foto’s en video’s importeren.

Dan kan je ze gewoon in een mapje of op je bureaublad zetten, en zelf een album in Foto’s aanmaken.

Bijdrager
    GoeieDag

KW, waarom niet direct in Foto’s, dus zonder gebruik van Fotolader?

Bijdrager
    KarelWillem

Ah joh… weet ik veel.;)

Ik zet er meestal een stapje voor, omdat ik dan het idee heb dat ik het zelf lekker in de hand heb.
    Dan kan ik het gewoon in bestaande albums slepen e.d.

Maar rechtstreeks kan ook prima natuurlijk.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

De tussenstap met voor elke telefoon, camera of iPad een eigen mapje is zo gek nog niet. Daarna niet de foto’s importeren in Photo’s (of iPhoto), maar alleen de link met de foto’s. Mocht je ooit moeten overstappen naar een ander systeem, dan wil je niet je foto’s één voor één uit een Photo’s of iPhoto library willen plukken.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoezo? Je kunt de volledige inhoud van Foto’s in één keer exporteren in een mappenstructuur.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Dan exporteer je de bewerkte foto’s en niet de originelen, dat is iets wat je niet wilt ivm kwaliteit verlies.

Moderator
    Poezenbeest

Werkt dit niet met iCloud? Had ik toch wel verwacht na al die presentaties met die happy American families van Apple…

Bijdrager
    GoeieDag
    nieuwsgroepen op 30 juli 2017

Dan exporteer je de bewerkte foto’s en niet de originelen, dat is iets wat je niet wilt ivm kwaliteit verlies.

Je hebt ze toch niet voor niks bewerkt? Waarom zou je dat dan weer teniet willen doen? Alleen maar om zogenaamd kwaliteitsverlies te voorkomen?!

Maar evengoed: ook daar is in voorzien, want je kunt de foto’s ook exporteren als ‘ongewijzigd origineel’.

Bijdrager
    Jurriaan

iCloud fotodelen gebruiken wij hier nu voor het eerst. De foto’s zijn te downloaden op een Mac. Iedereen bepaald zo zelf wat hij/ zij de foto’s van deze vakantie vind. De rest, en dat gaat nogal hard bij de kids, van de foto’s blijft op de apparte devies staan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.