2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    simonkossen

Foto's een mysterieuze app

Ik gebruik de foto app al vanaf het begin om mijn foto’s en filmpjes te uploaden naar iCloud.
    Al mijn albums netjes in mappen ondergebracht en geupload.
    Dit uploaden doe ik vanaf 1 iMac, alle andere apparaten zijn slaves, kunnen dus alleen downloaden.

Nu heb ik al 3 keer een crash gehad waarbij mijn mappen verdwenen in iCloud en de albums met inhoud bleven bestaan.
    Hierover contact gehad met Apple Support, deze hadden geen andere oplossing dan de albums met inhoud te verwijderen en opnieuw te beginnen.
    Na de derde crash ben ik maar gestopt omdat toen mijn foto app op mijn iMac geheel verdwenen was.
    In eerste instantie zag nog een verschil in de grootte van mijn account en de daadwerkelijke grootte van 500Gb, de grootte van mijn foto app.

Hierover weer contact opgenomen met Apple support, deze hebben mijn iMac overgenomen en ik heb het verschil laten zien.
    Tijdens deze handeling verdween plotseling dit verschil en kwamen we tot de conclusie dat de files op mysterieuze wijze waren verdwenen.

Gezien het feit dat ik mijn oude iMac heb verkocht in afwachting van de onlangs uitgebrachte nieuwste versie heb ik mij niet meer beziggehouden met de foto app, wel heb ik de iCloud helemaal gewist.

Wie schetst mijn verbazing toen ik met mijn nieuwe iMac weer aan de slag ging met de foto app.
    In iCloud stonden duizenden lege albums terwijl ik die toch echt verwijderd had.

Voordat ik weer verder ga wil ik weten hoe dit kan gebeuren en of ook andere gebruikers dit probleem hebben.
    Al met een al een lang verhaal, maar ik hoop dat enigszins duidelijk overkomt

Bijdrager
    Buzz

Een beetje een warrig verhaal. Dit kan volgens mij al niet, met Photos en iCloud:

Dit uploaden doe ik vanaf 1 iMac, alle andere apparaten zijn slaves, kunnen dus alleen downloaden.

Elk apparaat waarop je je iCloud photo library hebt ingesteld kan (en zal) ook uploaden.

Verder is onduidelijk of bij de crash de kopie van je library op je Mac of de photos.app uit de /Applications map is verdwenen. Van complete apps en libraries die van de harde schijf verdwijnen bij een crash heb ik trouwens ook nog nooit gehoord.

En wat zie je als je via Safari naar iCloud.com gaat, en daar je foto library bekijkt?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.