5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    roelboekel.nl

Foto’s draaien

Ik heb in IPhoto een 250 foto’s geimpoteerd, nu heb ik er een aantal gedraaid en weer geexporteerd om er een album van te maken in Photoshop. Nu geeft hij de foto die ik gedraaid heb orgineel weer. Dus gedraaid. Als ik de foto’s in Voor vertooning bekijk en in Iphoto zijn ze gedraaid, als ik ze in Photoshop wil openen, zijn ze dus niet gedraaid, waar ligt hier de fout?

Roel

Bijdrager
    Kraid

iPhoto bewaarr al je originelen. Misschien dat ie bij het exporteren het origineel gebruikt.

Wat ik regelmatig doe is in de finder naar ‘originals’ zoeken.
    Vervolgens gooi ik die mappen weg.
    Hierdoor heb je geen dubbele bestanden maar ik denk dat het jou probleem ook oplost.

Moderator
    Lucas Raggers

iPhoto Diet is een programma dat ik eens in de zoveel tijd automatisch de originelen laat weggooien. Scheelt een hoop Mb’s.

Bijdrager
    japser909
    ”roelboekel.nl”

Ik heb in IPhoto een 250 foto’s geimpoteerd, nu heb ik er een aantal gedraaid en weer geexporteerd om er een album van te maken in Photoshop. Nu geeft hij de foto die ik gedraaid heb orgineel weer. Dus gedraaid. Als ik de foto’s in Voor vertooning bekijk en in Iphoto zijn ze gedraaid, als ik ze in Photoshop wil openen, zijn ze dus niet gedraaid, waar ligt hier de fout?

Roel

gadverdamme gebruik dan ook gewoon batch in je psjop :?

Bijdrager
    hansenonline

iphoto werkt met mappen op datum en als jij een foto bewerkt krijgt hij een nieuwe map. iphoto bewaard de originele en de bewerkte photo en in albums staan de snelkoppelingen naar de laats bewerkte foto. iphotodiet ruimt de originele voor je op.

daan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.