6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMartino

Foto's dowloaden van geabonneerd album

Ik heb een paar ‘geabonneerde albums’ (activiteit heet dat in foto’s) waarvan ik wat foto’s wil downloaden. Dat kan alleen niet (???) maar wat heb je er dan aan? Ik kan het via ‘delen’ op Facebook etc. melden, maar een exporteer of download of importeerfunctie is er niet. Heeft iemand een briljante tip? want het maken van een screendump is een beetje een brakke oplossing…

Bijdrager
    McPim

Je maakt een nieuw album aan en sleept de gewenste foto’s uit het gedeelde album daarheen. Simpel toch?

Bijdrager
    MacMartino

Helaas,.. er valt niets te slepen. Je kunt de gedeelde foto’s aanklikken, maar niet slepen….
    Zo maf dat je ze alleen kan bekijken en niet kunt bewaren

Bijdrager
    McPim

Je probeert ze wel te slepen vanuit de gedeelde map zelf neem ik aan? Als je in de navigatiekolom links onder ‘Gedeeld’ het kopje ‘Activiteit’ hebt geselecteerd kun je inderdaad niet slepen, want dat is een overzicht van wat en wanneer er iets is toegevoegd. Maar alle gedeelde foto’s staan ook in de gedeelde mappen daaronder, van daaruit kun je wel slepen. Ik ga ervan uit dat je de navigatiekolom links in beeld hebt, anders die eerst selecteren in het menu ‘weergave’. Geloof me, het kan echt!

Bijdrager
    MacMartino

Ik kom er net per ongeluk achter;) wat zitten simpele functies toch vaak onhandig verborgen. Lijkt iTunes wel.
    Anyway;
    Dus hier de uitleg voor anderen:
    Je klikt dus in foto’s op: ACTIVITEIT
    dan komen al je activiteiten (? waarom het zo heet geen idee, is eerder ‘shared library’) in een overzicht te zien.
    Wat dus niet handig is, is dat je deze foto’s niet kunt selecteren. Hoe dat wel moet, vind je nergens op internet.
    Vandaar dus ook mijn vraag in dit forum.
    Enfin, wat je moet doen is klikken op de naam van de ‘activiteit’. Dit wordt niet als een link weergegeven, maar is het wel:
    dan worden de foto’s anders gerangschikt, en in dat ‘overzicht’ kan je dus wel de foto’s aanklikken en bewaren. Pff.

Bijdrager
    Beech

Onhandig ? “Met de activiteitenweergave in iOS 8 en hoger zie je in één oogopslag alle updates van je gedeelde albums. Je kunt snel langs de nieuwste foto’s, video’s en opmerkingen scrollen. Natuurlijk kun je zelf ook even een paar opmerkingen plaatsen.”
    Als je niet weet hoe het precies zit kun je beter even bij Apple zelf kijken dan hier allerlei meningen te verkondigen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.