12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] foto's bij contactpersonen plaatsen

Wanneer ik contacten open en er een foto bij wil plaatsen krijg ik een soort menuutje te zien waar ik uit een paar categorieēn van iPhoto kan kiezen.
    Maar ik wil gewoon een foto uit mijn map Foto’s op m’n Mac kiezen.

Dat lukt dus niet.
    Inmiddels heb ik een truc gevonden: als ik op iCloud.com mijn contacten open en een foto wil plaatsen, opent Finder en kan ik zoeken waar ik zelf wil.

Maar het is toch gek dat ik online moet gaan om een foto bij een contact te zetten? Is het echt alleen maar mogelijk om een foto uit iPhoto te gebruiken of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    Targaryen

Je kan gewoon je scherm opdelen in twee vensters. Eentje met je Contacten en dan een Finder venster. Dan sleep je gewoon de gewenste foto op het ‘rondje’ bij de contacten. Werkt ook.

Bijdrager
    abbenhui

Yes!!
    Dat werkt; thanks!

Bijdrager
    GoeieDag

Of ‘pak’ een foto op (uit iPhoto, uit een site, whatever) en gebruik de app switcher (cmd+tab) (of bv interactieve hoeken, of zet de muis op de het juiste Dock-icoon, etc) om naar Contacten te gaan en gooi die foto op de juiste plek.
    Hoe moeilijk is dat?

Bijdrager
    abbenhui

Nee, Goeiedag. Dat is niet moeilijk.
    Je moet het wel even weten; dank voor de tip.

Bijdrager
    GoeieDag

In feite is dat de standaard manier, zou ik zeggen, om bestanden van de ene app naar de andere app te brengen: sleur-en-pleur.
    Beter dan via (vage) menuutjes.

Succes.

Bijdrager
    abbenhui

Ach, het probleem is natuurlijk dat ik als switcher van Win naar Mac voorlopig nog wel op de verkeerde manier dingen denk op te lossen.
    Maar I’ll keep trying:wink:

Bijdrager
    GoeieDag

Ik raad switchers of nieuwe gebruikers altijd aan om een goed boek te pakken, en er af en toe, op een verloren uurtje eens voor te gaan zitten. Je leert dan zo snel zoveel bij, en dat is dan veel efficiënter dan afwachten en elke keer tegen een ‘probleem’ aanlopen en at dan oplossen.
    Niet de ‘for dummies’ boeken, die zijn waardeloos, maar deze zijn heel goed: The Missing Manuals van David Pogue.
    Gewoon de eerste, algemene hoofdstukken eens doorwerken, en voor de rest als naslagwerk gebruiken.
    Wel in het Engels, maar vrij eenvoudige, duidelijke teksten en veel plaatjes.

Zie bv hier: http://www.bol.com/nl/p/switching-to-the-mac-the-missing-manual-yosemite-edition/9200000039339218/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    abbenhui op 31 maart 2015

Ach, het probleem is natuurlijk dat ik als switcher van Win naar Mac voorlopig nog wel op de verkeerde manier dingen denk op te lossen.

Op een Mac kun je met bijna alles slepen en het ergens anders neerzetten¹ — het is vaak de makkelijkste en snelste manier om dingen te kopiëren en plakken, maar ook om documenten te openen: je kunt die bijvoorbeeld op het icoon van een programma slepen (in het Dock, maar ook in de map Programma’s). Dat gezegd vind ik het wel vreemd dat Apple geen manier heeft gegeven om gewoon een afbeelding te openen in Contacten.

¹ Onder Windows kan dit ook, maar voor zover ik me herinner toch in veel mindere mate.

Bijdrager
    SvS

Nog betere optie zou zijn, dat het vanuit imessage, telegram, whatsapp (te instellen) de afbeeldingen kan worden geladen. Dat is voor mij persoonlijk wel een gemis.

Bijdrager
    GoeieDag

We hebben het hier over Mac OS, niet over iOS.

Bijdrager
    SvS

Dat snapte ik al. Dat moet theoretisch gezien gewoon kunnen. Ik gebruik Telegram en iMessage op de Mac.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.