11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

foto's bibliotheek waar map en album in de library

ik heb in foto’s een keurig overzicht gemaakt bestaande uit mappen zijnde allemaal jaartallen en deze
    onderverdeeld in albums. (bijvoorbeeld de map 2015 met daarin enkele albums die allemaal de naam
    van een gebeurtenis hebben)

dit wordt opgeslagen in de systeembibliotheek zijnde de foto’s library. Deze mappen en albums zijn terug
    terug te vinden in de submap “masters” van de library.

Bij mij echter zijn ze daar niet allemaal terug te vinden, er missen heel veel albums terwijl de albums een
    nummer hebben gekregen in plaats van de naam.

kan ik bijvoorbeeld een nieuwe library maken van alles wat ik tot nu toe heb gemaakt in foto’s? En hoe?

Mijn opzet is nl dat ik plex server verwijs naar mijn foto’s library met de bedoeling in plex alle mappen
    (zijnde jaartallen) terug te zien met daarin de albums (zijnde gebeurtenissen)

Hoop dat ik een en ander duidelijk heb beschreven en dat er iemand een antwoord weet.

Bijdrager
    KarelWillem

Eerst even dit: een Mac is geen typemachine.
    Dus na elke regel een return geven is al een aantal decennia niet meer nodig.

Het is namelijk nogal onleesbaar zo.

Bijdrager
    ronaldbob

dit was de vraag niet

Bijdrager
    KarelWillem
    ronaldbob op 14 juni 2015

…Hoop dat ik een en ander duidelijk heb beschreven…

Nee.

Als jij wilt dat ik – of iemand anders – die brij lees, ga je het eerst maar eens netjes neerzetten.;)

Hoofdletters? Punten? Komma’s? Geen returns na elke 10 woorden?

Bijdrager
    ronaldbob

ik heb in foto’s een keurig overzicht gemaakt bestaande uit mappen zijnde allemaal jaartallen en deze
    onderverdeeld in albums. (bijvoorbeeld de map 2015 met daarin enkele albums die allemaal de naam
    van een gebeurtenis hebben)

dit wordt opgeslagen in de systeembibliotheek zijnde de foto’s library. Deze mappen en albums zijn terug
    terug te vinden in de submap “masters” van de library.

Bij mij echter zijn ze daar niet allemaal terug te vinden, er missen heel veel albums terwijl de albums een
    nummer hebben gekregen in plaats van de naam.

kan ik bijvoorbeeld een nieuwe library maken van alles wat ik tot nu toe heb gemaakt in foto’s? En hoe?
    Mijn opzet is nl dat ik plex server verwijs naar mijn foto’s library met de bedoeling in plex alle mappen
    (zijnde jaartallen) terug te zien met daarin de albums (zijnde gebeurtenissen)

Hoop dat ik een en ander duidelijk heb beschreven en dat er iemand een antwoord weet.

Bijdrager
    ronaldbob

nou bij mij staan er in ieder geval geen hoofdletters etc.

moet best te lezen zijn.

als het zo chagrijnig moet laat dan maar verder!!!

Bijdrager
    TheBigZ
    ronaldbob op 14 juni 2015

Mijn opzet is nl dat ik plex server verwijs naar mijn foto’s library …

Staan je foto’s op de Plex server? Zo ja, heb jij in de Foto’s voorkeuren het ‘Copy’ vinkje uitgezet zodat foto’s die je toevoegt aan Foto’s niet nogmaals geimporteerd worden in je Foto’s bibliotheek?

Bijdrager
    ronaldbob

ik heb het idee dat mijn library niet klopt zoals ik eerder omschreef.

de plex server haalt er wel de mappen uit maar missen ook heel veel. Als ik bij de inhoud van
    de library kijk kan ik ook lang niet alles terug vinden

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb in Foto’s een keurig overzicht gemaakt, bestaande uit mappen, zijnde allemaal jaartallen. En deze onderverdeeld in albums (bijvoorbeeld de map 2015 met daarin enkele albums die allemaal de naam van een gebeurtenis hebben).

Dit wordt opgeslagen in de systeembibliotheek, zijnde de Foto’s library. Deze mappen en albums zijn terug te vinden in de submap “masters” van de library.

Bij mij echter zijn ze daar niet allemaal terug te vinden, er missen heel veel albums terwijl de albums een nummer hebben gekregen in plaats van de naam.

Kan ik bijvoorbeeld een nieuwe library maken van alles wat ik tot nu toe heb gemaakt in Foto’s? En hoe? Mijn opzet is nl dat ik Plex Server verwijs naar mijn Foto’s library, met de bedoeling in Plex alle mappen (zijnde jaartallen) terug te zien met daarin de albums (zijnde gebeurtenissen).

Bijdrager
    ronaldbob

zo ziet het er inderdaad heel netjes uit

ik kan niet vinden waar ik mijn bericht kan bewerken.

Bijdrager
    Sylvester

En toen viel het draadje stil….
    Ondertussen heb ik ook nog steeds geen antwoord op hoe je de ‘Foto’s Library’ kan integreren in Plex, liefst met behoud van structuur en mappen.
    Het vinkje ‘copy items to Photo’s Library’ heeft hier niks mee te maken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.