9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pepstra

foto's bekijken zonder ze eerst te importeren

Hallo allemaal. Ik heb hier al op het forum gezocht maar ik kom er niet goed uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Bestaat er een programma voor de Mac waarmee ik foto’s kan bekijken zonder ze eerst te importeren?
    Ik heb namelijk een hele hoop oude foto’s op een externe harde schijf staan die ik wel eens wil terug kijken.Ik wil alleen niet dat mijn computer (macbook Pro) ze allemaal importeert want dan staat ie binnen no time vol. Als ik ze nu via de Finder open kan ik wel een voorvertoning zien maar ik wil ze gewoon full screen bekijken.

Bijdrager
    Chorro

Als je de foto aanklikt in Finder welke je wilt zien, druk dan op spatiebalk en vervolgens op het icoon met de 2 diagonale pijlen. Dan krijg je de foto fullscreen.

EDIT: En als je eerst alle foto’s selecteert, op spatiebalk drukt en dan op de 2 pijlen dan kun je vervolgens met de pijltjes toetsen er doorheen scrollen.

Bijdrager
    pepstra

Super! Dankjewel werkt perfect.

Bijdrager
    1984
    Chorro op 09 april 2011

EDIT: En als je eerst alle foto\’s selecteert, op spatiebalk drukt en dan op de 2 pijlen dan kun je vervolgens met de pijltjes toetsen er doorheen scrollen.

Wat je ook kunt doen na het selecteren is alt spatiebalk toetsen dan worden ze beeldvullend weergeven als slideshow, de spatiebalk fungeert dan als pauze toets, en esc om terug te keren,. het indexblad laat je gelijk alle foto’s zien die je hebt selecteert, zo heb je gelijk een overzicht van je oude foto’s
    [size=2]ps met je pijltjestoetsen kun je ook heen en weer, die kun je ingedrukt houden [/size]

Daarnaast kun je ook dubbelklikken op de geselecteerde foto’s, in dat geval woorden ze geopend in voorvertoning en kun je ze eventueel een beetje bewerken

Bijdrager
    mowat

@1984
    die alt+spatiebalk is een goeie tip . Die kende ik nog niet.
    Ik selecteerde altijd en drukte dan op alt+cmd+Y en dat geeft hetzelfde resultaat. Maar met alt+ spatiebalk is het nog eenvoudiger.

Bijdrager
    knippie

Installeer dit programma in safari daarmee kun je werkelijk je foto’s van alle ext schijven of je computer bekijken. En niet alleen je foto’s maar, ook alle filmpjes van youtube en nog veel meer.

http://www.delfynet.com/PortalPage/NPortalCAT.asp

Bijdrager
    1984
    knip0020 op 09 april 2011

Installeer dit programma in safari daarmee kun je werkelijk je foto\’s van alle ext schijven of je computer bekijken. En niet alleen je foto\’s maar, ook alle filmpjes van youtube en nog veel meer.

Dat kan ook met Cooliris en in elke Browser

http://www.cooliris.com/download-all.php

[/quote]

Bijdrager
    tinus_omt

Als je er een heleboel hebt kun je natuurlijk ook met Cover Flow kijken. Je kunt ook de balk onder de animatie naar beneden trekken, dan worden de plaatjes groter zodat je het beter kunt zien.

Bijdrager
    1984
    tinus_omt op 10 april 2011

Als je er een heleboel hebt kun je natuurlijk ook met Cover Flow kijken.

Maar met Cooliris hoef je ze niet op je schijf te hebben. open de site en je kunt ze desgewenst snel bekijken of iedere foto beeldvullend als slideshow

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.