8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    celie

Foto's beheren

Hallo, Als ik er op uit trek maak ik wel 50 foto’s of meer. Ik laad ze in iPhoto. Ik sorteer ze en als het mee zit hou ik hooguit 5 foto’s over die ik de moeite waard vind. Maar…… Die 50 foto’s zet ie ook op de iPad, iPhone, foto programma, Hoe kan ik dit voorkomen? Ik ben bang dat, als ik foto’s van andere programma’s/apparaten ga verwijderen, dat ik ze dan op alles kwijt ben.

Bijdrager
    McPim

Gebruik je ‘iCloud Foto’s‘?

Bijdrager
    celie

Ik heb wel iCloud ┬á Ik ben bang als ik iCloud uit zet dat ik dan al mijn foto’s kwijt ben. En het gaat erom dat ik mijn geselecteerde foto’s met de iPad, iPhone deel, en niet alle foto’s

Bijdrager
    McPim

Je zegt ‘ik heb wel iCloud’.. Ik bedoel eigenlijk welke optie je ‘aan‘ hebt staan in ‘Instellingen’ -> <jouw naam> -> ‘iCloud’ -> ‘Foto’s’? Ik neem aan dat bij jou de eerste optie ‘iCoud-foto’s’ aan staat? Zie dit plaatje (waar die optie bij mij dus uit staat):

iCloud-foto’s bewaart al uw foto’s en video’s automatisch in iCloud, zodat u op elk gewenst moment en vanaf elk apparaat toegang hebt tot uw bibliotheek.

Ik ben geen expert in iCloud foto’s (want gebruik het niet) maar dat is toch de bedoeling ervan, dat alle foto’s gedeeld worden? Anders moet je het niet gebruiken en op een andere manier je foto’s delen met andere apparaten. Via ‘gedeelde albums’ in ‘Foto’s’ bijvoorbeeld, of handmatig met Airdrop, of via geselecteerde ‘Foto’s’ albums in iTunes. Allerlei mogelijkheden.

Bijdrager
    GoeieDag

celie op 2 september 2019 om 15:56
    Ik laad ze in iPhoto.

Gebruik je -het verouderde- iPhoto of -het actuele fotobeheer programma- Foto’s?

Bijdrager
    celie

Ik gebruik het oude iPhoto. Ben ik aan gewend

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat je, als ik je probleem goed begrijpt eigenlijk fout doet is dat je eerst importeert en dan pas selecteert terwijl het eigenlijk andersom moet. (Zeker als je veel foto’s maakt waarvan er altijd wel verscheidene bij kunnen zitten die niet zo goed uit de verf kwamen of die haast kopie├źn van elkaar zijn.)

Als je wat voorbereidend werk doet heb je er geen last van dat alle foto’s in eerste instantie ge├»mporteerd worden en je later dus foto’s wil verwijderen.

Je kopieert de nieuwe foto’s vanaf het camerakaartje gewoon naar een bepaalde map (Die noem je dan b.v. “nieuwe foto’s”)

Daar maak je dan eerst je selectie zodat alleen de allerbeste / mooiste overblijven en dan kun je vanuit iPhoto de gehele map importeren.

Dit werkt ook met de Fotolader app die als het goed is automatisch start als je een camera aansluit. Ook daar heb je de keuze om een selectie te maken of om alles in een map naar keuze te zetten en daarna eventueel te filteren op minder goede foto’s. Daarna importeer je die map pas in iPhoto.

Bijdrager
    celie

Goeie tip heer ijzerbroot ┬áEerst de foto’s op het bureaublad zetten… een voorselectie maken… dan pas importeren naar iPhoto…..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.