2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Foto's beheren op computer maar opslaan op server

Ik synchroniseer op het moment eigenlijk al mijn toestellen (iphone, ipad, ipod, etc.) via mijn server. Ik deel vervolgens mijn itunes bibliotheek en heb dus ook op elke computer alle muziek.

Nu heb ik vandaag mijn ipad binnen gehad en wou ik al mijn foto’s hierop gaan zetten. Nu is alleen het probleem dat ik al mijn foto’s op mijn macbook beheer en bewerk. Ik synchroniseer alleen elk toestel met mijn mac mini server waardoor ik dus geen enkele foto erop krijg.

Hoe kan ik dit het beste aanpassen? Ik kan mijn bibliotheek op de server zetten en vervolgens ook de foto’s delen. Het nadeel alleen is dan alleen dat ik niet meer mijn foto’s kan bewerken vanaf mijn macbook (of andere mac) in huis en dit is voor mij eigenlijk wel essentieel. Een tweede optie is natuurlijk alles dubbel opslaan, maar ook dat is niet gewenst.

Heeft er iemand hier een goede oplossing voor?

Bijdrager
    Pieterr

Je iPhoto bibliotheek op je server zetten? (Analoog aan je iTunes bibliotheek)
    Werkt ook op dezelfde manier: iPhoto opstarten met Alt/Option ingedrukt.

Dan kun je nog steeds je foto’s op je MacBook bewerken. Zorg er wel voor dat je alles gigabit hebt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.