11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    arie1

Foto's backuppen

Hey!

Ik heb momenteel al mijn foto’s op een externe harde schijf staan. Ik bedacht me echter dat deze er vroeg of laat ook een keer mee op kan houden en ik de foto’s dus beter ergens anders op kan slaan. Bijvoorbeeld in de cloud. Welke dienst raden jullie mij aan? iCloud? Dropbox? Flickr? Amazone? weet ik veel welke er nog meer zijn. En waarom juist die dienst? Goedkoop? Gemakkelijk? Ik doe niet veel met mijn foto’s verder. Ik maak ze en ik wil ze opslaan om later ooit eens terug te kijken.

Groeten

Bijdrager
    Wout78

Ik gebruik zelf Mega. Ik heb 50 GB gratis. Ik weet alleen niet meer of het een speciale aanbieding was…

Ook Onedrive en Google drive zijn ok, daar heb ik 20 GB.

Bij Box (is geen Dropbox) heb ik ook 50 GB alleen is daar een limiet van 250 MB per bestand. Is overigens ook prima voor foto’s of bijvoorbeeld muziek.

Genoeg gratis mogelijkheden dus:-)

Succes met kiezen!

Bijdrager
    KarelWillem

Flickr werkt uitstekend.
    En volledig automatisch. Geen omijken naar.

Verder worden aanpassingen aan mijn fotobliotheek elke drie uur naar een externe harddisk gekopiëerd.
    En is daar ook Google Foto’s nog.

Bijdrager
    computer space

Hoe zit het nou met Google Photos?
    Er wordt compressie toegepast en RAW wordt ondersteund?
    Wordt die RAW dan omgezet naar JPG en alsnog gecomprimeerd opgeslagen, of blijft het RAW bestand 100% origineel?

Bijdrager
    arie1

@KarelWillem voor Flickr heb je per se een yahoo account nodig? En hoe heb je dat automatisch kopiëren ingesteld en welke apparatuur/programma’s/diensten gebruik je?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een Yahoo account ja. Geen idee of het ook zonder kan.

Je wijst mappen aan, en alle wijzigingen daarin worden – met behulp van Flickr Uploadr – in de backup meegenomen.

https://www.flickr.com/tools/

Bijdrager
    arie1

@KarelWillem: Oke dankje. Ik maak eigenlijk alleen foto’s met mijn iPhone en wil deze het liefst ook niet op mn macbook hebben staan ivm de ruimte die het inneemt. Kan je via de op iPhone direct je foto’s uploaden net als bij dropbox kan. En dan nog een vraagje mbt privacy. Is Flickr niet meer een soort instagram waar andere mensen je foto’s dus ook kunnen zien. Want ik wil alleen dat de foto’s voor mij zichtbaar zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt natuurlijk ook gewoon die pagina’s van Flickr bekijken, waar al je vragen worden beantwoord.

Ik ben de Flickr-consulent niet.:)

Bijdrager
    Airheart

iCloud fotobibliotheek neemt niet veel ruimte in op je apparaten. Alleen als je ze bekijkt worden ze binnengehaald. Heerlijk dat je op alle apparaten veranderingen kan doen, en dat dat dan overal doorkomt.

Bijdrager
    Airheart

Voor 1 euro per maand 20 Gb opslag is voor mij genoeg.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.