4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mee007

Foto’s backup op NAS schijf

Hi,

Ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor volgende probleem:

Ik importeer mijn foto’s vanaf mijn digitale camera via Iphoto ’09. Dat gaat perfect.
    Iphoto slaat alle foto’s op in 1 groot library bestand.

Ik wil graag dat er automatisch (1 x per dag bijv) een backup wordt gemaakt van mijn nieuwe foto’s op mijn iMac naar mijn NAS schijf.

De foto’s op de NAS worden namelijk ook benaderd door nog een andere computer en mijn playstation 3.

Ik heb wel gevonden hoe ik het hele iphoto library bestand kan backuppen, maar niet de individuele foto’s. Dat werkt niet aangezien mijn ps3 hier niet mee kan omgaan.
    Als ik gewoon de foto;s ui iphoto via folder kon benaderen, dan kan ik chronosync gebruiken om te backuppen…

Dank alvast voor de antwoorden.

Bijdrager
    Sumar

Rechts klikken op iPhoto Bibliotheek -> pakketinhoud kiezen. Dit geeft een nieuw Finder venster met de inhoud. De map Orginelen (of Bewerkt) slepen naar Chronosync.

Ik doe alles in het engels dus ik kan me vergissen in de map namen -)

Bijdrager
    mee007

OK, super! Ga ik proberen!

Dank voor je snelle antwoord.

”Sumar”

Rechts klikken op iPhoto Bibliotheek -> pakketinhoud kiezen. Dit geeft een nieuw Finder venster met de inhoud. De map Orginelen (of Bewerkt) slepen naar Chronosync.

Ik doe alles in het engels dus ik kan me vergissen in de map namen -)

Bijdrager
    mee007

Toch nog even een vraag:

Wanneer ik pakketinhoud bekijk staan de foto’s inderdaad onderverdeeld in originals of modified.

Nadeel is dat ze per jaartal in mappen staan staan. Is niet handig voor mij.

Is er geen map waarin de foto’s staan met “mapnamen” zoals die zijn genoemd bij gebeurtenissen in de iphoto library? Kan ik er eventueel voor zorgen dat er zo een map wordt aangemaakt?

THX.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.