7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Furbz

Foto's app: ik snap niks van de cloud

Beste omt-ers!

Ik zit wat met mijn handen in t haar..
    Gisteren heb ik een nieuwe iPhone gekocht. Netjes mijn iCloud
    ingevoerd: probleem! Slechts 115 van mijn Photostream foto’s
    Komen terug op mijn iPhone. Uitgelogd, opnieuw opgestart, Photostream aan en uit gezet.
    Niets helpt! Terwijl op iCloud.com 1000 foto’s in mijn stream staan.
    Hoe kan dat?!

Toen bedacht ik dat iCloud fotobibliotheek ren optie zou kunnen
    zijn. En daar verschenen mijn fotos! Echter kwam ik op probleem 2:
    Geen iTunes sync.

Dat is voor mij een probleem! Ik wil graag handmatig sommige
    Foto’s kunnen zetten op mijn iPhone. Ik ben fotograaf en wil niet dat
    Klanten zomaar de cloud in gaan. Dat wil ik zelf beheren.

Als probleem 2 opgelost zou kunnen worden, dan behoud ik gewoon
    Mijn handmatige sync zonder iCloud fotobibliotheek.

Als ik moet dealen met probleem 2 dan ben ik benieuwd of er
    meer mensen zijn die me kunnen adviseren of er een
    Goede app is waar ik mijn privacygevoelige foto’s in kan zette
    Zonder gebruik te maken van de cloud. Dus geen dropbox BV.

Ii snap werkelijk niets van het hele foto ecosysteem van Apple. Dus
    Heel graag tips!

Bijdrager
    tarun

Wat is het probleem van iCloud? Als jij je foto’s niet deelt met klanten kunnen ze er niet bij.

Bijdrager
    Furbz

@tarun Het punt is niet dat ik geen foto’s wil delen, het punt is dat ik sommige foto’s niet in de cloud wil.

Bijdrager
    tarun

Je deelt alleen foto’s als jij dat wilt. Als je dat niet wilt kan alleen jij bij die foto’s. Lijkt me geen probleem dus.

Bijdrager
    Furbz

Dank je voor je reactie tarun, maar ik wil geen discussie of advies over of ik het wel of niet in de cloud wil zetten.
    Ik zet het er niet in: bedrijfspolicy. Bij het grootste gedeelte doe ik dat wel, en met sommige foto’s wil ik per definitie niet
    dat ze in de cloud komen.

Waar dan ook, bij wie dan ook. Ik wil die aansprakelijkheid gewoon niet.

Bijdrager
    Beech

Kun je in een paar zinnen uitleggen wat je probleem is ? Je begint met een nieuwe iPhone waar maar een beperkt aantal foto’s uit je Fotostream komen. In een nieuw apparaat komen alleen recente foto’s. Welke Fotostream, van je oude iPhone ? Vervolgens ga je de iCloud-Fotobibliotheek aanzetten. Waar staat je hoofdbibliotheek, op een Mac ?
    Vervolgens komen er klanten in beeld, die van alles niet mogen en zien. Tot slot wil je zelf bepalen welke foto’s wel en welke niet in de cloud komen. Dus ook niet in Flickr ? Of in Zoom ? Of op Google Drive, of OneDrive ?
    Het is mij niet duidelijk wat je precies aan het doen bent, behalve dat je fotograaf bent met klanten.

Bijdrager
    Elduderino

Het is heel simpel, zet je foto’s in de photo app en heb je iCloud sync aan staan, dan komen ze ook in de cloud.
    Als je niet wilt dat professionele foto’s in de cloud komen, dan zet je ze elders en niet in de photo App. Ik houd mijn ‘professionele’ foto’s ook buiten de foto app en gebruik lightroom. Photo app houd ik voor privĂ©. Al heb ik geen foto’s die beslist niet in de cloud mogen.

De Apple foto App doet bij jou exact wat hij moet doen.
    Het is wel belangrijk om het goed uit te leggen, want je start post is echt heel moeilijk te begrijpen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.