9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Inez

Foto’s app – maximale bestandsgrootte foto

Hi,

Ik ben mijn foto’s opnieuw aan het uploaden in Foto’s. Nu valt het me op dat hij foto’s niet selecteert, ondanks dat het Jpeg formaat foto’s zijn. Dit is nog voordat hij ze gaat vergelijken met foto’s die al in de bibliotheek zitten. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Wellicht de bestandsgrootte?

Alvast bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night

Kijk eens wat er gebeurt als je één van die niet geïmporteerde foto’s opent in de Voorvertoning app en dan opnieuw opslaat. Kun je deze dan wél importeren?

Er is namelijk niets bekend over de maximale grootte (pixels x pixels) van een afbeelding voor zowel de iPhoto als Foto’s app. Wel bekend is de maximale grootte van een jpg bestand. Die kan maximaal 65.535 × 65.535 pixels groot zijn.

(komma bij duizendtallen veranderd naar een punt, thnx voor het opmerken)

Bijdrager
    Dick de Roos

@Night: Die komma zal een punt moeten zijn?

65,535 pixels is nogal nauwkeurig en klein.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Het komt uit de Engelstalige Wikipedia denk ik: dan klopt het wel 😊. Ik begrijp de vraag niet trouwens, wat wordt er van waar naar waar ‘ge-upload’?

Bijdrager
    Inez

Ik heb de originele foto’s op een harde schijf staan en ben deze aan het uploaden rechtstreeks in de Foto’s bibliotheek in de cloud. Dus niet een een Foto’s bibliotheek die lokaal staat en vervolgens alles upload naar de Icloud.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ok, uploaden in de iCloud.. Mm, hoe dan? Normaal gesproken gebruik je de ‘iCloud Foto’s’ optie en de lokale bieb wordt vanzelf gesynchroniseerd. Dat doe je niet zeg je, wat bedoel je dan met ‘rechtstreeks in de Foto’s bibliotheek in de cloud’? Probeer je soms je bibliotheek in iCloud Drive te zetten? Als dat zo is: dat kan niet.

Sleutelbeheerder
    Night

Of gebruik je een niet-Apple online dienst, waar je al je foto’s naartoe schrijft om zo een soort eigen bibliotheek samen te stellen?

Bijdrager
    Inez

Mijn lokale Foto’s bieb heb ik op een externe schijf staan. Deze staat ingesteld als systeembibliotheek en synchroniseert inderdaad met Foto’s in iCloud. De Foto’s in iCloud gebruik ik als back-up voor het geval er ooit brand uitbreekt. Dan is mijn harde schijf misschien in rook opgegaan, maar alles staat dan nog in de iCloud, althans een groot deel. Soms wil ik een losse foto of meerder foto’s in de iCloud zetten, zodat ik er zeker van ben dat ik deze bewaard heb. Zonder tussenkomst van de harde schijf. Dat is soms sneller.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je nog wel voldoende opslagcapaciteit (max 5GB) in iCloud om die extra (grote) foto’s te kunnen uploaden?

Je kan dat controleren door naar ww.iCloud.com te gaan, in te loggen en op ‘Accountinstellingen’ te klikken.

Je ziet dan zo’n balk:

Kijk dan of er nog een grijs gedeelte is aan de rechterzijde en als dat zo is, wat er in staat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.