3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Foto’s app download geen foto’s van iCloud (niet zichtbaar)

Ik heb vanaf mijn iPhone foto’s ge-upload naar iCloud. Nu wil ik deze foto’s ook in mijn Foto’s app op mijn Mac kunnen bekijken. Ik heb de app gestart en de iCloud voorkeuren ingesteld zoals op de afbeelding.

Nu staat de Foto’s app op mijn Mac al enige dagen open maar ik zie geen foto’s verschijnen in de bibliotheek. Het enige dat ik zie is het enige gedeelde album dat ik heb met de foto’s die daar in staan.

Verder zie ik in de Systeemvoorkeuren – iCloud bij Foto’s het cirkeltje ronddraaien (zie afbeelding).

Hoe kan ik nu nagaan of de foto’s ook daadwerkelijk worden gedownload vanuit iCloud naar de Foto’s app? Ik dacht dat de foto’s die gedwonload zijn, wel getoond zouden worden maar ik zie dus niks.

Moderator
    Night

Waarschijnlijk heb je de foto’s geüpload naar het data-gedeelte van iCloud, terwijl het enige wat je hoeft te doen is, op zowel je Mac als je iPhone de iCloud sync functie aan te vinken en dan gaat dat allemaal vanzelf. Het kan vaak echter wel even duren voordat alles tussen de devices is gesynchroniseerd.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor je reactie.

Als ik in iCloud in de browser inlog, zie ik de foto’s in Foto’s.

Ik zou niet weten trouwens hoe ik er voor moet zorgen dat de foto’s die ik met mijn iPhone neem (en die daarna ook in Foto’s komen te staan) in het data gedeelte komen. De foto’s op mijn telefoon kopieren / verplaatsen naar iCloud Drive? Dat moet je dan wel bewust doen. Dat kan volgens mij bijna niet per ongeluk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.