16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Remon

Foto’s als spam in Mail

De laatste paar weken krijg ik steeds mails met daarin een met prijs en symbol ofzo
    maar heb geen zin om precies te kijken wat er allemaal is omdat er toch iedere dag
    wel 2 of 3 mails in mijn mailbox komen. 2 voorbeeldjes hieronder voor het idee

De foto is zo gemaakt dat een foto herkennings programma het niet snel zal herkennen
    volgens mij maar, onder de foto staat altijd een stukje tekst maar die is iedere keer
    verschillend waardoor ik dus niet in mail kan zeggen dat dat bepaalde woord staat voor
    zo’n mail. Is er een manier om deze mails te stoppen aangezien het nu al 5 of 6 weken is
    en iedere dag stuk of 3 mailjes. Ik hoop dat iemand een optie weet.

Bijdrager
    sie

ik krijg er ook zo in mijn mailbox.

wil ook wel een oplossing

Bijdrager
    brabant

Deze mails lijken nederland te veroveren, want ook op het werk heb ik hier al drie weken last van.
    Ben benieuwd wanneer dit stopt.

Bijdrager
    jpeeters

Ik heb op men mailserver een ocr toepassing geïmplementeerd welke het grootste deels van deze rommel tegenhoud. Voor Mail heb ik echter nog niets gevonden:(

Bijdrager
    lowfi

Ik wel:

Werkt goed. Succes;)

Bijdrager
    jantje bee

net ingesteld, ben heel erg benieuwd, want ik word gek van die zooi elke dag.
    dank!

j.

Bijdrager
    xkrprtl

Ik heb eenzelfde regel in Mail.app alleen gebruik ik .gif ipv multipart. Verkleint de kans dat je per ongeluk de foto’s van je vriendin bij het afval zet;)

Bijdrager
    lowfi

Nee want er staat ook sender is not in my previous blabla

Bijdrager
    dyn

In dat geval kun je het algemener houden. Zodra iemand niet in jouw adresboekje zit of in de “previous senders” dan markeren als spam en verhuizen naar de spam map. Volgens mij is dit de regel die in de geavanceerde instellingen van Mail staat. Als je van bedrijven mail ontvangt dan werkt de image spamfilter ook niet erg goed. Die willen nog wel eens vaak hun bedrijfslogo meesturen en die is meestal in dat gif formaat. Voor imagespam is er dus niet bepaald een goede oplossing met Mail. Je hebt dan een zeer geavanceerd OCR pakket nodig dat zich niet snel door wat ruis laat misleiden. Overigens kun je ook het zelflerend spamfilter gebruiken in Mail….naast de nodige zelf ingestelde filters natuurlijk:)
    Om fouten te voorkomen heb ik nou juist net dat onthouden en automatisch aanvullen van ieder emailadres van iedere mail waarop ik reageer maar uitgezet. Daarnaast heb ik ook Palm Desktop voor synchronisatie met mijn Treo 650 en een dubbele administratie van het adresboek en de agenda vind ik maar niks. Om die reden gebruik ik dus ook geen iCal en dat adresboek. Voor mij werkt dat filter dus helemaal niet omdat ik de onderdelen waar dat filter gebruik van maak gewoon niet gebruik. Let hier dus wel even op als je ook deze filter wil gaan aanmaken.

Bijdrager
    Oppie

M.i. heeft Previous Recipients (Geadresseerdenoverzicht) niks met Adresboek.app te maken, en werkt die regel dus wel!

Bijdrager
    dyn

Dat heeft ook niets met adresboek te maken maar met het onthouden van de emailadressen die je intikt danwel waarnaar je mailt. Die worden onhouden dus ook de adressen die je fout in tikt. Hoeveel mensen wel niet naar de helpdesk bellen omdat mails niet aankomen om de simpele reden dat dankzij deze feature er het verkeerde getikte adres wordt ingevuld… :X Dat onthouden van adressen is iets wat Mail toch echt helemaal zelf doet. Je hebt bij de algemene regel die je in de geavanceerde instellingen van het spamfilter kunt invullen nog een extra optie en die heeft wel te maken met het adresboek. Die extra optie kijkt namelijk of het adres voorkomt in je adressenboekje. Kort gezegd worden er dus 2 dingen gecontroleerd: bestaat het adres in het adressenboek en/of staat het adres in de lijst van previous recipients. Een wat betere manier dus. Als je het imagespam filter wil gebruiken dan is het wel aan te raden om ook in het adressenboek te kijken.

Bijdrager
    lampje
    ”dyn”

…Overigens kun je ook het zelflerend spamfilter gebruiken in Mail…

Als je stug en consequent al die mailtjes handmatig als spam aanmerkt in Mail, gaan de meeste na enige weken idd automatisch naar de spam-box. Bij mij werkt het goed, dat zelflerende filter.

Krijg die troep al een paar maanden :x

Bijdrager
    Oppie
    ”dyn”

…heel verhaal…

Wat wil je nou zeggen eigenlijk?
    Er zijn idd twee mogelijkheden in de regels die je zelf maakt, alsook in de spam-regel:
    Adres komt niet voor in 1)Geadresseeerdenoverzcht (die in Mail zit) en 2)Adresboek!
    Werk je niet met Adresboek, dan kun je 1) nog steeds in een regel gebruiken, ook al laat je het auto-aanvullen achterwege.
    Je kunt trouwens uit dat Geadresseerdenoverzicht foute, ongebruikte, etc, adressen gewoon verwijderen.

Bijdrager
    dyn

Wat wil jij nou eigenlijk zeggen?
    Ik geef alleen aan dat je beter het filter aan kunt passen zodat de afzender OF in je adressenboek voor moet komen (aangezien dat door veel mensen gebruikt wordt omdat het overal in geintegreerd is) OF in de lijst met vorige geadresseerden (=previous addresses). Als je alleen in je previous addresses zou kijken dan worden veel mails alsnog ten onrechte aangemerkt als spam. Punt is dat dit filter voor mensen die de lijst van vorige geadresseerden niet gebruiken (om te voorkomen dat wanneer ze een tikfout maken ze de eerst volgende keer niet weer mail naar het adres met de tikfout sturen) en/of voor mensen die dat adressenboek niet gebruiken totaal niet werkt. Die zijn dan alleen aangewezen op het zelflerende spam filter van mail of ze moeten hun heil elders zoeken. Nou is het vaak ook zo dat mensen maar wat graag in HTML mails opstellen en er allerlei plaatjes in gooien, veel bedrijven gebruiken dat om hun briefpapier na te doen in de email. Met de gepostte filter worden die ook allemaal aangemerkt als spam. Voor wie dus veel met dat soort mensen mailt is dit niet bepaald een aanrader. Het doet dan meer kwaad dan goed. Dat is iets wat helaas vaak over het hoofd wordt gezien. Dat je het weet zeg maar;)

Bijdrager
    Oppie
    ”dyn”

Punt is dat dit filter voor mensen die de lijst van vorige geadresseerden niet gebruiken (om te voorkomen dat wanneer ze een tikfout maken ze de eerst volgende keer niet weer mail naar het adres met de tikfout sturen) en/of voor mensen die dat adressenboek niet gebruiken totaal niet werkt.

Nogmaals: ook al heb je automatisch aanvullen afstaan, is er nog steeds een bruikbare lijst met vorig geadresseerden (wat dus in Apple Mail ‘Geadresseerdenoverzicht’ heet).
    En heb je per ongeluk een fout (getypt) adres erin staan, dan kun je dat makkelijk verwijderen, dus dat fout aanvullen is ook geen issue, m.i.
    Heb je eigenlijk wel eens geklikt op menu Venster>Geadresseerdenoverzicht?!

Bijdrager
    dyn

Mijn mac is engelstalig, dus nee daarop heb ik niet geklikt:)
    Overigens leert de ervaring dat het autoaanvulling/het onthouden van emailadressen die je hebt ingetikt een heel erg groot probleem is voor mensen. Zo’n beetje 9 van de 10 verkeerd ingetikte mailadressen ontstaan door dat soort functies. Ongeacht of je adressen er nou uit kunt halen of niet. Uiteraard is het wel prettig om die feature te hebben voor wie het wel weet te zitten en voor wie er ook mee om kan gaan. FYI: ik krijg die lui aan de telefoon die om opheldering vragen waarom een mailtje niet bij iemand aankomt waaruit in de logfiles blijkt dat het weer eens om een verkeerd ingetikt adres gaat (“dat automatisch invullen is toch wel zoooo handig”).

Overigens ben ik dus iemand die gewoon middels copy-paste de emailadressen invoerd omdat ik Palm Desktop gebruik of de adressen van de desbtreffende website haal.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.