13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Lucasgent

Eerste ervaring foto's-app

Na veel “trial and error” heb ik besloten de nieuwe app Foto’s niet meer te gebruiken. Ik schakel resoluut terug over naar iPhoto. Reden: iPhoto werkt gewoon 100 keer beter en is oneindig gebruiksvriendelijker. Ben ik enige met die mening?

Ik ben benieuwd!

Bijdrager
    TKroon

Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik gebruikte dan Aperture (daarvoor iPhoto), maar ik vind Foto’s best prettig werken. Dat er nog bugs in zitten (slimme albums syncen niet met iPhone) en functies ontbreken (schaduwen bijvoorbeeld bij bewerken), maakt het voor mij geen slecht programma. Het werkt soepel en het feit dat al mijn foto’s veilig up-to-date in de cloud zitten en dus syncen met al mijn apparaten vind ik erg prettig. Met veilig in de cloud bedoel ik dat ik niet de laatste foto’s kwijt ben als ik mijn MacBook kwijt zou raken en er geen backup meer is gemaakt. En met veilig bedoel ik ook een sterk wachtwoord en tweestapsverificatie aan.

Wat me wel stoort is dat de autocorrectie van foto’s erg slecht is. Vaak te licht en te gesatureerde kleuren. Dit deed Aperture stukken beter.

Bijdrager
    tarun

Ben tevreden met Foto’s. Wel jammer dat Apple weer een andere manier van werken introduceert. Kost de nodige moeite om daar bij aan te haken. Heb dat gedaan en het bevalt.

Bijdrager
    Wauters

Ben het eens, zie andere topics

Bijdrager
    Wauters

Weet iemand hoe je ge├»mporteerde foto’s kan verwijderen? (vinkje stond niet aan)

Bijdrager
    anoniem

Hier ook maar retour. De toename in snelheid weegt voor mij niet op tegen de geschrapte functies, vooral batch rename en de mogelijkheid om in Photoshop te editen.

Bijdrager
    Bas de Zwart

Gisteren geprobeerd om van de Canon 400D via een USB stekker foto’s te importeren op de iMac (late 2009 met Fusion Drive). Gaaaaaap! Geeeeeuw… Het waren er 232, maar Foto’s vond het niet nodig om dat een beetje snel te doen. Alleen de Preview (voor het importeren!) duurde al meer dan een half uur! Dit vind ik echt schandalig slecht. Het lijkt wel of ze een nieuwe Mac door je strot heen willen duwen. Van arremoe de MacBookPro (mid 2009) met het vertrouwde iPhoto opgestart en het was binnen 5 minuten gereed. Vervolgens met een USB-stickje 2GB overgezet in Foto’s op de iMac. Dat ging ok, evenals het bewerken. Wel is het jammer dat als je van die 232 er 70 uit het album wegkiepert ze in het grote overzicht (alle foto’s) nog steeds te zien zijn. Nu moet ik dat dus nogmaals doen…

Ik begrijp niet dat je zo gestraft kan worden door nieuwe software te installeren. Ook afbeelding van de iPhone 6 importeren gaat onwijs traag. Ik ben hier niet blij mee. En dan heb ik iCloud deling niet eens in gebruik.

Bijdrager
    Niels

@bas de Zwart: ik denk dat hier eerder de USB-verbinding met je camera de vertragende factor is. Als ik direct vanaf mijn SD-kaarten importeer gaat het als een trein. Importeren vanaf mijn iPhone 6 doe ik niet, aangezien ik iCloud foto’s aan heb staan worden deze foto’s automatisch gesynct.

Bijdrager
    Wauters

Weet iemand waar je verwijderde foto’s in <Foto’s> kan terugvinden?

Bijdrager
    tarun

Menu Archief > Toon onlangs verwijderd

Bijdrager
    Wauters

Super! Bedankt @tarun

Bijdrager
    Bas de Zwart

@nielsdam waarom ging dat voorheen in iPhoto 321 keer zo snel dan, met hetzelfde suffe USB-kabeltje?

Bijdrager
    maassen

Sorteren op aanmaakdatum en tijd is volgens mij ook niet mogelijk

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.