14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

foto's

Op mijn macbook pro had ik al de pre release van yosomite 10.10.3 geïnstalleerd en aldus een systeembibliotheek aangemaakt van
    mijn iphoto bibliotheek welke zich bevond op een HD aangesloten op de airport extreme.

Nu heb ik van de week 10.10.3 eveneens geïnstalleerd op mijn Imac. Bij het opstarten van foto’s heb ik bij de keuze van systeembibliotheek een oudere iphoto bibliotheek aangewezen welke zich bevond op mijn Imac.

Ik wil op de Imac gebruik maken van de zelfde systeem bibliotheek zoals aangemaakt met de macbook pro

Ik ben bang dat zoals ik nu heb gedaan een en ander fout gaat.

Kan dit en wat moet ik doen om een en ander te corrigeren op de Imac?

Bijdrager
    Beech

Photo app opstarten met de Option-toets ingedrukt en de bibliotheek op de externe HD kiezen.

Bijdrager
    ronaldbob

ok. Maar kan ik daar dan op de Imac ook een systeem bibliotheek van maken? Dus zelfde systeem bibliotheek met foto’s op de macbook pro en Imac?

Bijdrager
    KarelWillem

…een systeembibliotheek aangemaakt van mijn iphoto bibliotheek…

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Leg eens uit?

Je hebt een iPhoto-bibliotheek, en je hebt een Systeem-bibliotheek.
    Dat zijn twee totaal verschillende dingen, die niets met elkaar hebben te maken.

Voorbeeld, zoals ik denk dat jij het voor je ziet(?):
    – Je hebt een iPhoto-bibliotheek staan op een externe harddisk.
    – Zowel je iMac als je MacBook moeten daar gebruik van maken.
    – Op beide Macs open je dus iphoto met ALT ingedrukt, en kies je de iPhoto-bibliotheek op de externe harddisk.
    – Nu maken beide Macs gebruik van dezelfde bibliotheek.

Bijdrager
    ronaldbob

klopt helemaal. Op de macbook had ik al foto’s draaien geïntegreerd in yosomite 10.10.3 en daar van de iphoto bibliotheek de systeembibliotheek gemaakt voor foto’s.

nu wil ik op de imac ook deze zelfde bibliotheek gebruiken als systeembibliotheek van foto’s.

dus wat ik dan wil is dat ik zowel de macbook als de imac kan gebruiken met een en dezelfde systeembibliotheek zich bevindende op de externe HD.

maar voordat ik foto’s op de imac nu aanzet wil ik zeker weten of dat kan.

Bijdrager
    KarelWillem

Even ophouden met het gebruik van het woord Systeembibliotheek als je het over je foto’s hebt.:)
    Het heeft er – nogmaals – NIETS mee te maken.

En verder: zie vlak boven je laatste reactie hoe je dat moet doen.
    Waarschijnlijk werkt dat in Foto’s precies hetzelfde als in iPhoto.

Bijdrager
    ronaldbob

een en ander komt voor als vraag in het programma foto’s. Ok ga dan maar proberen.

Bijdrager
    Jeroen

Ik begrijp het niet helemaal.
    Je hebt op het moment 1 Foto’s-bibliotheek wat dus de systeembibliotheek is en je wil een tweede bibliotheek openen die op een externe schijf staat?
    Die bibliotheek wil je dus kunnen openen en bewerken vanaf zowel de iMac als de MacBook?

Je kunt wel via de Voorkeuren van Foto’s een bibliotheek toewijzen als systeembibliotheek (zodat je deze bibliotheek eventueel ook gebruikt kan worden met iCloud).

Bijdrager
    ronaldbob

ok Jeroen, heb nu de foto’s bibliotheek welke op mijn HD aangesloten op extreme aangewezen als systeem bibliotheek en kan ik
    nu vanaf macbook zowel als imac openen. maar nu nog even de instelling met iCloud (immers ik heb al een hele bibliotheek met foto’s mappen etc welke al in the iCloud staan)
    wat moet ik aanvinken zonder dat ik in the cloud dubbele foto’s etc ga zien?

Bijdrager
    ronaldbob

nee gaat niet goed allemaal. kan nu niet meer openen op de imac en op de macbook alleen maar melding dat foto’s gaat sluiten maar er gebeurt niets.

Bijdrager
    koen

Sorry hoor, maar als je niet goed weet waar je mee bezig bent, waarom heb je die pre release geinstalleerd, en vervolgens het programma foto’s geopend?:-?

ronaldbob op 12 april 2015

ok Jeroen, heb nu de foto’s bibliotheek welke op mijn HD aangesloten op extreme aangewezen als systeem bibliotheek

Zoals @karelwillem hierboven al een paar keer heeft gezegd, de systeem bibliotheek is heel wat anders. En wat je met bovenstaande zin bedoelt is mij ook niet helemaal duidelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    ronaldbob

het enige wat ik wil is 1 bibliotheek op mijn HD aangesloten op de extreme en welke zowel met de macbook als
    de Imac te benaderen is en dat mijn iCloud bibliotheek altijd wordt bijgewerkt met elke wijziging die ik aanbreng
    of met mijn macbook of met mijn imac.

een willekeurige bibliotheek benaderen met opstarten foto’s en alt toets ingedrukt is mij bekend. Maar werkt niet
    op 1 van beide machine’s.

Bijdrager
    Hermanko

Wat jammer na heel veel jaren iPhoto en nu zit ik te klooien met Foto’s sommige willen niet van mn iPhone laden, zucht.8-O

Bijdrager
    ronaldbob

1 centrale foto bibliotheek (mag hem hier niet meer systeem bibliotheek noemen) op een HD aangesloten op de airport extreme
    betekent geen synchronisatie met de iCloud (geeft continue de mededeling dat dit alleen maar gaat op een geformatteerde
    schijf in journaled)

sluit je nu dezelfde HD aan op bijvoorbeeld je imac dan heb je weer wel synchronisatie met de iCloud en dus ook met al je iOS apparatuur.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.