6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    James Joyce

Fotopresentatie op meerdere monitoren

Binnen enkele maanden heb ik mijn eerste fototentoonstelling. Buiten de traditioneel afgewerkte foto’s zou ik ook graag “iets anders” doen. Nu had ik gedacht aan een wall met enkele 23″ ACD’s of iets dergelijks. Het verkrijgen van de ACD’s is nog het minst moeilijke…
    Waar ik eigenlijk op broed is het volgende: op monitor 1 wordt een foto een aantal seconden getoond. Wanneer foto 2 komt, schuift foto 1 door naar monitor2, … Op de laatste monitor aangekomen blijft de foto staan en wordt deze door de volgende vervangen. De foto schuift dus niet door naar monitor 1. Is dit haalbaar of ben ik aan het dromen?
    Nog een bijkomende vraag: ik heb enkele jaren geleden een programma aangekocht (vindt het ondertussen niet meer) waarbij je zeer vlot en met wat effecten foto’s kon laten vertonen op basis van muziek(wijzigingen). Iemand soms een idee hoe dit noemt?

Bijdrager
    Turbanus

Je bent niet aan het dromen want daar bestaat iets voor want ik heb dat zelf gezien op een Kunst Academie. Maar ik weet niet of je via de Mac dit soort dingen dus multi kunt aansturen.

Bijdrager
    n8n

je zou 2 presentaties kunnen maken en deze tegelijk fullscreen starten, dit zou met iPhoto al moeten kunnen

Bijdrager
    madcobra

Dat kan, maar je kan gewoon in flash 2 presentaties maken die op elkaar zijn afgestemd. En ik weet zeker dat dit makkelijk kan.

Bijdrager
    James Joyce

Ik heb wat oplossingen gevonden (meestal voor PC…) die bovendien heel duur zijn.

De software die ik ooit gehad heb en niet meer wist hoe het heette is Arkaos VJ:

http://www.arkaos.net/

Ik ga het nu uittesten en laat wel iets weten. Dit zou het dus kunnen zijn…

Bijdrager
    James Joyce

Blijkbaar is dé software om zulke toestanden uit te halen “Wings Platinum 3”. Spijtig genoeg enkel voor PC…
    Komt er nog bij dat je de multiscreenlicentie van 1600 EUR PER SCHERM moet aankopen! Slik…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.