6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    amsterdam2222

Fotomap afbeeldingen wordt niet door Itunes gevonden.

Beste lezers,

Heb al wat problemen met Itunes tov de Ipad gehad, maar daar nou even niet over gesproken.

Het volgende: Bij Itunes heb ik de map afbeeldingen aan Itunes toegevoegd, zonder resultaat. Muziek, video’s (na veel geklooi) zijn nu ok, nu alleen nog de foto’s. Kan bij Itunes ook geen enkel knopje vinden die met foto’s in verband kunnen worden gebracht, gevonden.

Bedank voor eventuele hulp, Marc

Bijdrager
    Oppie

Lijkt me toch zinnig dat je meld wat de problemen zijn/waren, want ongetwijfeld is er een verband met wat je nu vraagt.
    Maar het is niet verboden om meer info te geven; werk je op een Mac en welk OS, of op een pc en welk OS? Welke versie van iTunes gebruik je? Waar worden de foto’s bewaard/beheerd (programma/directory)? En alles aan info wat van belang kan zijn…

Bijdrager
    amsterdam2222

Bedankt voor je snelle reactie.
    Zoals ik al zei, is de map afbeeldingen door mij gebruikt (lijkt me juist).
    Gebruik geen Mac maar PC, Windows 7.
    Van Itunes is de laatste versie gedownload.

Marc

Bijdrager
    Oppie

Dat praat al makkelijker…nou ja, makkelijker…op een Mac forum?!
    Maar ik wil een gooi doen; iTunes Win is niet veel anders.

Wat bedoel je precies als je zegt: “Bij Itunes heb ik de map afbeeldingen aan Itunes toegevoegd, zonder resultaat.” Waar heb je die toegevoegd?

Zit je wel goed met je ‘workflow’?!
    Als je de iPad aansluit zal deze in de linkerkolom onder ‘Apparaten’ verschijnen (en alleen dan; zodra je ‘m ontkoppelt zie je ‘m niet meer in iTunes). Selecteer deze (één keer klikken). Nu kom je in het venster waar je alle instellingen doet voor betreffend iDevice (iPad, iPhone, iPod). Nu staan er bovenaan, net onder de venster-boven-balk een aantal knoppen, te weten: Overzicht, Info, Apps, Muziek, Films, Tv-programma’s, Boeken, Foto’s (kan enigszins verschillen per model/inhoud). Jij moet zijn onder het knopje: Foto’s. Daar, en nergens anders, kies je de map of programma waar je foto’s in staan (Afbeeldingen, zo je wilt). Vinkje aan bij ‘Synchroniseer’, (sub)map of zo kiezen uit uitrolmenu en helemaal rechtsonder de knop ‘Pas toe’ indrukken. Klaar.

Vertel maar eens wat dan nog het probleem is.
    En wat waren nou de andere problemen?

Bijdrager
    amsterdam2222

Oppie, bedankt voor je heldere uitleg. Daar lag het probleem dus.

Mijn andere probleem was dat ik eerder vakantiefoto’s op mijn Ipad heb gezet. Op de 1 of andere manier zijn ze gewist. Daar ik een computerprobleem heb gehad ben ik deze op de harde schijf kwijt geraakt, en later bleken ze ook, eigenlijk wel logisch, ook op de Ipad kwijt.. Die ben ik voogoed kwijt denk. Stom dat ik ze niet op een schijfje heb gezet. Misschien kan ik op de memorycard van de camera zelf naar de door mij gewiste foto’s gaan zoeken.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Marc

Bijdrager
    Oppie

[Steve Balmer schreeuwmode]backup, backup, backup, backup[/Steve Balmer schreeuwmode]
    :sarcastic:

BTW: bij Apple kun je een prima iPad gebruiksaanwijzing downloaden: http://support.apple.com/nl_NL/manuals/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.