6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryman

Fotografeert TomTom voor Apple?

Fietste vanmiddag door de Wormer en zo’n alles-fotografeer-auto kruiste mijn pad. Alleen stond er geen Google op de zijkant, maar TomTom! Wordt alles opnieuw gekiekt met het oog op het Google-loze ‘Kaarten’ in het volgende iOS?

Bijdrager
    jobz

De opgenomen beelden zijn bedoeld voor intern gebruik en worden niet voor commercieel gebruik vrijgegeven…. TomTom gebruikt de opnames om het reeds beschikbare databestand efficiënter uit te bouwen en het digitale kaartmateriaal te actualiseren

via

Bijdrager
    1984

Uiteraard is het verre van zeker dat deze busjes gebruikt worden voor een Street View-dienst, maar de mogelijkheid is er. Bovendien bevinden Google en TomTom zich al langer op hetzelfde terrein. Zo biedt Google ook navigatiesoftware aan.
    In Apple’s eigen kaartendienst ontbreekt namelijk de Street View-functie
    Maar nu de samenwerking met Apple bekend is gemaakt, is het denkbaar dat TomTom niet alleen voor zichzelf beeldmateriaal van het wegennet aan het verzamelen is, maar bezig is om een StreetView-variant voor Apple te maken.
    Een woordvoerster van TomTom zegt in een reactie …..klik

Bijdrager
    Harryman

Aha, er werd al over geschreven. Dat zag ik zo gauw niet via Google (!).

Bijdrager
    Harryman

Het lijkt mij overigens een flauwekul, wat TomTom daar zegt.

Bijdrager
    1984

Inderdaad , dat klinkt erg ongeloofwaardig, het zou me ook niet verbazen als TomTom op pad is om Apple van wat meer beeldmateriaal te voorzien. Maar dat Apple geheimzinnig doet is algemeen bekend. ze hebben vast een patent erop gevonden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.