4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    wimpert

Fotobibliotheek Dropbox style beschikbaar, maar niet op schijf

Hi all,

Een vraag van mij waar ik nu al enige tijd mee bezig ben, maar niet uit kom.

Ik maak geregeld foto’s met een spiegelreflex (.RAW formaat). Daarnaast heb ik al een grote fotobibliotheek. Ik heb er in de afgelopen 3 jaar echter 3 verschillende externe harde schijven door gejaagd en wil nu echt naar de cloud omdat het steeds maar te hopen is dat ik de schijf kan herstellen. Heb momenteel een Dropbox-account waarop ik zakelijke en privé bestanden heb staan. Mijn laptop is een Macbook Air 128 GB SSD.

Waar ik naar op zoek ben is een cloud-provider waar ik al mijn foto’s op kan slaan (500 gb +, ik ben bereid om te betalen). Ik wil deze foto’s zien zoals Dropbox (zie onderstaand) zodat ik er altijd bij kan. Anders moet ik steeds naar de website van Dropbox, het bestand eraf halen en er weer op zetten. Als ik bij Dropbox (en bij het nieuwe Stack ook ; https://www.transip.nl/cp/stack/prm/533/) selectieve synchronisatie doe kan ik de map niet zien en moet ik dus naar het internet.

/uploads/community/8810d36ff73d815cc32a7eac7da4ef08c4799ff9_23457.png

Zijn hier andere oplossingen voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp! Wim

Bijdrager
    ikkezelluf

Flickr.com, 1 TB gratis……

Bijdrager
    madcat

idd, net vers van de pers stack https://www.transip.nl/stack/
    1TB aan gratis opslag, op dit moment laten ze nog mondjes maat mensen toe. maar de betaalde versie van 2TB kan je direct afnemen.

De webdav implementatie kreeg ik nog niet aan de praat zodat er ook schrijfrechten zijn.
    Maar via de applicatie is dat denk ik wel mogelijk, echter heb ik hiermee nog niet gewerkt; Het zou kunnen dat het dan net zoals bij dropbox een kopie maakt op je hard disk, wat je waarschijnlijk niet wilt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  madcat.

Bijdrager
    EGrafland

Eén ei is geen ei, en een backup op één plek is geen backup, ook als het de cloud is – er kan ondanks alle mooie marketingpraat over backupservers etc. van alles misgaan, ook bij jezelf.
    Het is misschien een betere optie om ergens een tweedehands mac of pc op te duikelen met een ruime interne schijf die je wél aan Dropbox kunt koppelen, zodat je je foto’s offline én in de cloud hebt. Je kunt er een app op laten draaien die alle foto’s automatisch naar een tweede externe drive synchroniseert, die je bij je kunt steken als je toch onderweg over je archief wilt beschikken.
    Er zwerven zoveel overbodige spullen rond bij de mensen en je hebt er zelfs speciale winkels voor.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.