19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iCa

Fotoalbum maken?

Ik zou graag een fotoalbum willen maken en uiteraard af laten drukken.
    Nou heb ik een paar probleempjes/vragen;

*iPhoto leek me een leuke optie – probleem; ik heb geen creditcard
    *Hema lijkt goede kwaliteit en prijs te hebben – probleem; alleen windows software
    *Kruidvat heeft veel mogelijkheden – probleem; idem

Ik zou het liefst een linnen kaft willen, maar misschien is dit een beetje te veeleisend..

Wat blijft er over?

:?

Bijdrager
    smoothly

Bij iTunes kan je ook betalen met een click&buy account die het van je bankrekening afschrijft. Kan dat ook niet toevallig voor iPhoto? Volgens mij is dat hetzelfde Account… (maar weet het dus niet zeker)

Bijdrager
    iCa

Nee, dat kan niet

Bijdrager
    erwinh

Wat is het probleem met een creditcard? Zo enorm duur zijn die dingen ook niet. Bij sommige banken “krijg” je er zelfs een iPod shuffle bij:)
    Het maakt sommige dingen een stuk eenvoudiger.
    Maar om terug te komen op je vraag: je kunt bij de Kruitvat ook online je album samenstellen, zover ik weet…

Bijdrager
    KarelWillem

Kruidvat heeft toch ook Mac-software?

Hier te vinden.

Albert Heyn heeft ook Mac-software.

Hier te vinden.

Bijdrager
    Jor1

alleen met de albert heyn software kun je geen fotoboeken bestellen. En daar gaat het nou net om.
    Kruidvat kan het wel, maar er zit een groot kwaliteitsverschil tussen iPhoto (kodak) boeken en die van van Kruidvat. (ja, inderdaad ook een prijsverschil)

Bijdrager
    Dick de Roos

Bedoel je dat de kwaliteit van het Kruitvat (qua fotoboek) bagger is?
    Dat is een interessante mededeling; zeker als dat door anderen wordt bevestigd.
    De spoeling voor het maken van (mooie) fotoboeken op de Mac wordt zo wel erg dun. :oops:

Bijdrager
    bzami
    ”KarelWillem”

Kruidvat heeft toch ook Mac-software?

Hier te vinden.

Albert Heyn heeft ook Mac-software.

Hier te vinden.

AH en kruidvat gebruiken dezelfde “onderaannemer” om de foto’s e.d. af te laten drukken. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook allebei software:P Over de kwaliteit weet ik niets…

Bijdrager
    Oopsfotos

probeer dít eens:
    http://www.webprint.nl/

Bijdrager
    Arno

http://www.myphotobook.nl heeft een Mac-applicatie en de verhalen over de albums zijn erg goed, al heb ik ze zelf nooit in ’t echt gezien. Maar ja, die programma’s zijn vaak niet echt toereikend voor mensen die een beetje een leuke layout willen hebben. Ik maak dus vaak de pagina’s gewoon in InDesign en exporteer de pagina’s naar jpg’s die ik dan weer bij een Windows-vriend door het programma trek.

Bijdrager
    iCa

Ik heb het geprobeerd met myphotobook maar bij het grootste gedeelte van mijn iphoto foto’s geeft ‘ie zo’n rood puntje (kwaliteit niet voldoende, te weinig pixels?) maar als ik gewoon door m’n bibliotheek van iphoto blader, zijn de foto’s van normale grote. Echt niet klein ofzo. Ik snap er niks van.
    Juist die ene filmrol die raar deed en opeens ‘verdwenen’ was, deed het wél.. :?
    (Hetzelfde verhaal trouwens bij webprint..)
    Is het hopeloos of doe ik gewoon iets verkeerd?

Bijdrager
    JFL

Met myphotobook heb ik slechte ervaring.
    Foto’s zijn dubbel afgedrukt, op verkeerde plaatsen gezet en ook nog gekanteld.
    Lijkt nergens op.
    Ik had het wel goed aangeleverd en gecontroleerd natuurlijk.

Bijdrager
    Jack4ya
    ”JFL”

Met myphotobook heb ik slechte ervaring.
    Foto’s zijn dubbel afgedrukt, op verkeerde plaatsen gezet en ook nog gekanteld.
    Lijkt nergens op.
    Ik had het wel goed aangeleverd en gecontroleerd natuurlijk.

Apart… je bent dan een van de weinigen!

Heb je contact met ze opgenomen hierover?

Bijdrager
    Jack4ya
    ”iCa”

Ik heb het geprobeerd met myphotobook maar bij het grootste gedeelte van mijn iphoto foto’s geeft ‘ie zo’n rood puntje (kwaliteit niet voldoende, te weinig pixels?) maar als ik gewoon door m’n bibliotheek van iphoto blader, zijn de foto’s van normale grote. Echt niet klein ofzo. Ik snap er niks van.
    Juist die ene filmrol die raar deed en opeens ‘verdwenen’ was, deed het wél.. :?
    (Hetzelfde verhaal trouwens bij webprint..)
    Is het hopeloos of doe ik gewoon iets verkeerd?

Ik weet dat myphotobook relatief gezien een vrij hoge resolutie gebruikt. Daardoor worden de foto’s ook mooier en is het drukwerk beter. Dat betekent wel dat een foto minder ver opgeblazen kan worden dan bij diegenen die een lagere resolutie gebruiken.
    Dus eigenlijk zou je opmerking moeten betekenen dat de resolutie van iPhoto boeken lager ligt dan myphotobook :wink:

Bijdrager
    iCa

Even voor de duidelijkheid;
    dus een foto van bijvoorbeeld 2,1 MB word wel behoorlijk afgedrukt, ondanks de melding dat foto’s met een rode stip van onvoldoende kwaliteit zijn?

Want van wat ik zo lees over myphotobook, schijnt het wel goed te zijn toch?
    En in iPhoto vind ik de mogelijkheden om het aantal foto’s, de stijl, tekstmogelijkheden en opmaak toch wat tegenvallen…

Bijdrager
    Dick de Roos

Je kunt natuurlijk ook je eigen indelingen enz. gebruiken, door de pagina (blad op paginagrootte, met een resolutie van b.v. 200 dpi) te componeren in Photoshop (elements). Je bent dan helemaal vrij wat je erin plakt en hoe. Inclusief tekst enz. Nadeel is dat het nogal wat tijd kost resp. werk is.

Bijdrager
    Jack4ya
    ”iCa”

Even voor de duidelijkheid;
    dus een foto van bijvoorbeeld 2,1 MB word wel behoorlijk afgedrukt, ondanks de melding dat foto’s met een rode stip van onvoldoende kwaliteit zijn?

Want van wat ik zo lees over myphotobook, schijnt het wel goed te zijn toch?
    En in iPhoto vind ik de mogelijkheden om het aantal foto’s, de stijl, tekstmogelijkheden en opmaak toch wat tegenvallen…

Nou, een 2mb foto moet je echt niet paginagroot willen plaatsen. Dat word inderdaad niet zo mooi.
    Als je foto een klein beetje in het geel zit kan je het wel gokken denk ik

Als je ‘trekt’ aan de foto kan je goed zien, hoever je in het geel zit. Beetje lastig uitleggen, maar als je de foto groter of kleiner trekt dan zie je op een gegeven moment de stip van kleur veranderen.
    Ik heb een 5 mb foto in een bepaald kader met een gele stip, maar als ik ‘m een héél klein beetje kleiner maak dan is ie gelijk al groen. Dus dat laat ik dan zo.
    Maar als ie dichter bij rood dan bij groen zit, dan doe ik het wel anders.

Dus als ik jou was zou ik op groen mikken en evt een klein beetje in het geel als het toevallig zo uit komt.

2mb voor een foto is nou eenmaal niet zo groot, kies dan juist voor een kleine boekje. Dat is mooier dan een groot boek met “plakplaatjes”. Ik denk dat die vierkante maat dan heel leuk kan zijn.

Technisch vond ik de boekjes van MyPhotobook erg netjes, hoe wel de foto’s wat donker waren die eerste keer. Ik heb toen voor het tweede boekje alle foto’s ietsjes lichter gemaakt (via een photoshop batch). Maar ik weet niet of dat nu (nog) nodig is.

Kwaliteit vind ik superieur aan een iPhotobook wat ik gezien heb, vele malen beter en goedkoper en de software was niet 100% (na update is dit nu al heel wat beter) maar voor mij is het nog steeds de enige optie. Een nadeel, 3 weken levertijd…

***edit: Levertijd is inmiddels verkort naar 12 dagen zie ik ***

Bijdrager
    iCa

Beetje stomme vraag misschien, maar hoe krijg je dan foto’s van > 3 MB?
    Als ik gewoon foto’s maak met mijn Sony Cybershot, krijg ik toch automatisch foto’s van rond de 1,5/2 MB?

Ik heb trouwens wel een kalender laten maken via iPhoto.
    Best prijzig en het resultaat was wel leuk, maar ik vond het ook weer niet fantastisch. Dus een boek komt er (helaas) niet van :apple:

Bijdrager
    Jack4ya
    ”iCa”

Beetje stomme vraag misschien, maar hoe krijg je dan foto’s van > 3 MB?
    Als ik gewoon foto’s maak met mijn Sony Cybershot, krijg ik toch automatisch foto’s van rond de 1,5/2 MB?

Ik heb trouwens wel een kalender laten maken via iPhoto.
    Best prijzig en het resultaat was wel leuk, maar ik vond het ook weer niet fantastisch. Dus een boek komt er (helaas) niet van :apple:

Nou is niet zop’n stomme vraag aangezien ik me verkeerd geformuleerd heb.

Ik bedoelde een foto vanuit een camera met 3 megapixels (maar ik zei 3mb foto… sorry)
    Als je foto’s 1.5 a 2 mb zijn dn heb je idd waarschijnlijk een 3megapixel camera. (afhankelijk van je instellingen)

En een dergelijke foto is waarschijnlijk niet groot genoeg voor een paginavullend A4 formaat.

Kijk gewoon naar de gele stip en probeer die te vermijden.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.