11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jan367

Foto verwijderen

Beste Apple / iPhone fans,het volgende probleempje doet zich voor op mijn iPhone 5S met iOS 9.3.2:
    Als ik daarop naar de app: ‘Foto’s’ ga en vervolgens naar ‘Albums’ staat daar o.a. ‘Laatste import … 1 van mijn Mac’.
    Daarin staat een foto die inderdaad afkomstig is van mijn iMac, echter die bewuste foto kan ik weliswaar selecteren, maar krijg vervolgens alleen de keuze ‘Voeg toe’.
    Wat ik ook probeer, ik kan die foto niet verwijderen, hoe krijg ik dat voor mekaar????
    Alvast bedankt voor uw reactie

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien eerst toevoegen en daarna verwijderen?

Bijdrager
    jan367

Beste Vuurvreter,
    Helaas heeft uw antwoord niet het gewenste resultaat.
    Toevoegen… maar waar naartoe; zelfs indien dat gebeurt naar iets willekeurigs, dan nog kan de bewuste foto nog immer niet verwijderd worden. Ik denk dat ik het maar opgeef.
    In ieder geval bedankt

Bijdrager
    GoeieDag

Foto’s die je synct met met je Mac, kun je alleen maar via de sync instelling eruit halen, dus via iTunes op je Mac.

Bijdrager
    GoeieDag

Geef even aan wat niet lukt, en hoe je e.e.a. doet.
    Ik neem aan dat je de iPhone wel eens aan de iMac hebt gehangen via het witte kabeltje, en hebt laten synchroniseren?

Bijdrager
    SunKeeper

Blijkbaar niet.

Bijdrager
    jan367

Hallo GoeieDag en overige Apple-fans.
    Na het bericht dat de oorzaak vrijwel zeker ligt aan de synchronisatiemethode tussen iPhone en iMac, ben ik toch wat gaan experimenteren, met het risico dat ik dan nog verder in de “put” raak. Gelukkig echter is het toch zeer waarschijnlijk (voorlopig?) gelukt. Wat heb ik zoal gedaan:
    Op mijn iPhone 5S met iOS 9.3.2 naar ‘Instellingen’ –> ‘Algemeen’ –> ‘Opslag en iCloud gebruik’ –> ‘iCloud beheer opslag’ –> ‘iCloud fotobibliotheek’ … hierin heb ik vrijwel alles uitgeschakeld, en dat werkte kennelijk. In de map van de app “Foto’s” –> ‘Albums’ stond ‘Laatste import –> 1 van mijn iMac’ met de gewraakte foto, is namelijk nu verdwenen.
    Uiteraard direct daarna een reservekopie gemaakt van mijn iPhone middels een door mij REGELMATIG toegepaste methode van een verbinding met USB-kabel tussen iPhone en iMac via het het programma iTunes.
    Wat mij betreft is deze discussie hiermee afgesloten.
    Hartelijk dank nogmaals

Bijdrager
    GoeieDag
    SunKeeper op 21 juni 2016

Blijkbaar niet.

jan367 op 18 juni 2016

‘Laatste import … 1 van mijn Mac’.

Dus wel.

Bijdrager
    SunKeeper

Met een iPhone foto’s vanaf een Mac importeren? Dat is nieuw.

Bijdrager
    GoeieDag

Voor alles is een eerste keer SunKeeper.

Maar wat is het probleem ermee?

Bijdrager
    jan367

Beste SunKeeper, GoeieDag en andere Applefans,
    Dat er vanaf een iMac geen foto’s geëxporteerd kunnen worden naar een iPhone was juist destijds de aanleiding voor mij van al het geëxperimenteer op welke wijze mij dat toch zou lukken. Daarbij kwam ik er achter dat vanuit de vroeger veel gebruikte app ‘iPhoto’ er wel één of meer foto’s geselecteerd kunnen worden en die vervolgens met iTunes naar een iPhone te verplaatsen. Dat ging dus goed; maar later vond ik dat wat omslachtig, en bedacht dat ik via e-mail (bv met iCloud) dit werkje eenvoudiger zou kunnen doen.
    Het probleem echter kwam toen naar voren dat ik die foto (afkomstig dus van de iPhoto methode) niet meer kon verwijderen van mijn iPhone; dat is mij nu dus wel gelukt door de reactie (synchroniseren) van GoeieDag.
    De iPhoto-methode zal ik dus nooit meer gebruiken, evenals het synchroniseren van b.v. foto’s tussen iMac en iPhone.

Waarom heeft Apple eigenlijk zoveel methodes bedacht en er vervolgens niet bij vertelt wat de voor- en nadelen zijn van de diverse methodes, zoals: iCloud – iCloud Drive – Mijn Fotostream – iCloud fotobibliotheek – iCloud fotodelen – iTunes enz.?

Bedankt voor ieders inzet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.