8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    celie

Foto versturen in hoge resolutie

Hallo. De krant wil een foto in een zo hoog mogelijke resolutie als  .JPG aangeleverd krijgen

In iPhoto is de foto 6.4 MB

In voorvertoning is de foto 5.3 MB

In we-transfer (mail programma) heeft de foto weer een andere resolutie.

Hoe kan ik een foto mailen in een zo hoog mogelijke resolutie? Zonder dat er gecomprimeerd wordt?  Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    nnsa

Niet via WeTransfer versturen, maar direct uit Foto-programma, via deel/ email en kies dan voor origineel

Bijdrager
    Psmiles

Als je niet wilt comprimeren, is het het handigste het bestand op een server te zetten. De krant stuur je een link om het bestand te downloaden. Je kunt ook iCloud als server gebruiken. Via je iPhone kun je dan een link naar het bestand mailen naar de krant (via ‘share’/’delen’).

Als ik me niet vergis, kun je ook de foto direct via mail sturen en dan aangeven dat het ‘werkelijke formaat’ wordt verzonden.

Bijdrager
    Brombeer

Schuift die krant ook wat of doe je al die moeite uit ijdelheid?

Bestandsgrootte ≠ Resolutie. Iphoto zet er (vaak ongevraagd) een boel info bij die niets met de beeldkwaliteit te doen heeft.

Haal die prent zo direct mogelijk uit de bron (camera), doe er eventueel een zipje omheen en stuur het op.

Als een bijlage van 5,3 MB te groot is, moet je omzien naar een andere provider. Al is die laatste suggestie dan voor deze krant en deze foto te laat.

Bijdrager
    KarelWillem

WeTransfer verstuurt je foto’s gewoon ongecomprimeerd.

Let niet teveel op een MB’tje extra of minder.

Dat is gewoon een afronding die per systeem of app verschilt.

Bijdrager
    Shmoo

Het komt ook zo lekker over als je één bestandje van <6mb gaat lopen WeTransferen.

Open de Foto’s app op je iPhone > Selecteer > [foto] > Sharing menu > Mail

Dan krijg je de vraag of de foto verkleind moet worden (thumbnail) of niet. Kies origineel formaat en verstuur.

Ik denk dat ze bij een krant heus wel 6mb kunnen handelen op de mailserver.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@celie, comprimeren in ZIP formaat doet niets af aan de kwaliteit…

Bijdrager
    celie

Dank voor het meedenken. Vreemd dat er onderweg enkele MB’s zoek raken.  Ik heb een proeffoto direct vanuit iPhoto gemaild. Dat ging goed. De organisatie die mijn foto wilde gebruiken hebben een persbericht in Word gemaakt en daar de foto aan toegevoegd. In het wordbestand dus. En daar word de foto tot een duimnagel gereduceerd. Als losse bijlage in de mail versturen dus, alleen bij het versturen even aanvinken dat je de foto op ware grootte meestuurt. Groeten, Peter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.