7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_owen

foto verkleinen in iphoto zonder stukken weg te snijden

weet iemand hoe ik in iphoto een foto gewoon kan verkleinen zonder stukken weg te snijden?
    met bewerken -> snij uit kan je ze wel kleiner maken maar dan snij je een deel weg van de foto’s en dat wil ik niet…

Bijdrager
    NCK

Bij mijn weten lukt dat alleen maar door ze te exporteren. Dan kun je kiezen hoe groot of hoe klein je ze wilt en ook welk bestandsformaat.

grtn

Bijdrager
    Eric MacNed

De foto’s in iPhoto selecteren, onderin kies je voor “Mail” en daarna kun je kiezen uit 3 formaten.
    Kies degene die je passend vindt, en laat een mailbericht samenstellen.

Daarna de foto’s uit je mailbericht op je bureaublad slepen. Voilá.

Bijdrager
    1984

Foto naar bureau blad slepen > hulp programma’s >ColorSync-hulpprogramma > Archief >open jpeg> klik op vierkant en wijzig formaat

Bijdrager
    Pieterr

Voor dit soort zaken is iPhoto minder geschikt. Een programma als GraphicConverter biedt uitkomst.

Bijdrager
    1984

Nog geschikter is Adobe Photoshop CS3 :money:
    Maar voor enkel te verkleinen is het ook mogelijk met de aanwezige software :wink:

Bijdrager
    jf
    ”N!CK”

Bij mijn weten lukt dat alleen maar door ze te exporteren. Dan kun je kiezen hoe groot of hoe klein je ze wilt en ook welk bestandsformaat.

grtn

Is inderdaad de snelste en meest envoudige manier. Archief>Exporteren en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.