2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Ejeggink

Foto sync keuze welke foto's

Waarom is het niet mogelijk te kiezen welke foto’s je op de iPhone wilt hebben en de rest in de cloud te laten?

Ik heb een heel grote foto bieb en wil niet alles op iPhone moet nu met een nieuwe bieb beginnen om het probleem te voorkomen maar sync niet met iCloud?

Bijdrager
    McMeller

Het grote voordeel van iCloud-fotobibliotheek is naar mijn idee juist dat je niet zelf bezig hoeft te zijn met wat je wel of niet in de cloud bewaart. Alles is overal identiek.

De voorkeur “Download en bewaar originelen” spreekt voor zichzelf. De optie “Optimaliseer iPhone-opslag” zorgt er in mijn ervaring voor dat de iPhone zoveel mogelijk foto’s lokaal bewaart en automatisch ruimte vrijmaakt zodra dit voor iets anders nodig is.

Ik ervaar hierbij slechts één nadeel. Dat foto’s alleen worden gesynchroniseerd via wifi is begrijpelijk (al zou ik dit ook graag instelbaar zien). Echter, ook dat opruimen van lokale foto’s gebeurt alleen bij een wifi-verbinding. Daardoor zit ik soms alsnog met te weinig ruimte voor het maken van nieuwe foto’s omdat de iPhone dan geen foto’s lokaal verwijdert. Ik zou graag zien dat de bibliotheek ook over mobiele data wordt bijgewerkt of zelfs onafhankelijk van een internetverbinding wordt opgeschoond. Dat de synchronisatie van de foto’s in volledige resolutie vervolgens later plaatsvindt, zodra er een wifi-verbinding is, dat is een tweede.

Waarom heb je deze wens? Dan heb ik wellicht andere tips.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.