4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

foto slider widget

Hallo, ik heb misschien een heel simpele vraag maar ik kom er niet uit en ik weet ook niet waar ik terecht kan dus probeer ik het hier maar even in t forum. Het gaat om het volgende, voor het bouwen van een website wil ik op een homepage beginnen met een fotoafbeelding die om de aantal seconden wisselt voor een andere afbeelding. Dat klinkt misschien simpel en misschien is het dan ook wel hoor. Maar ik had geen idee hoe dat zou moeten totdat ik er achter kwam dat ik daar een foto slider widget voor zou kunnen gebruiken. De overgangs effecten zijn erg over het algemeen erg mooi. Ik zag dat er ook vele mooie widgets zijn te verkrijgen, maar, wat ik zoek, is dat ik alleen maar een foto wisseling wil zonder allerlei knopjes, tekstjes, pijltjes, noem maar op zichtbaar zijn en, dat ik zelf het effect kan bepalen en de intervaltijd. Ik ben er wel achter gekomen dat je een widget wel kan “uitkleden” om elementen weg te laten maar veelal blijven ze toch zichtbaar.

Wie kan mij helpen? Het moet dus een eenvoudige uitstraling hebben. Rust is hier de sleutel. Ik heb ook al wel op andere sites gekeken om bijvoorbeeld een widget te downloaden maar vaak zie ik de widgets ook met allerlei toeters en bellen.

Wat is wijsheid?

Bijdrager
    Frank Visser

Als je over dreamweaver beschikt, beschik je waarschijnlijk ook over een programma waar zulke widgets instaan, is van adobe om te gebruiken voor o.a. in Dreamweaver, het programma heet (ongeveer) Adobe widget browser. Weet niet zeker of dit altijd meegeleverd wordt, of dat het nog bestaat. Halfjaar geleden zag ik het toevallig voorbij komen.

Bijdrager
    avanti

Nee, ik heb Web Designer 9 premium

Bijdrager
    computer space

Mooiste is als je bijvoorbeeld een horizontale of verticale slider-div maakt met CSS, en die met JS äutomatiseert. Dan kan iemand ook eenvoudig handmatig scrollen en is je HTML netjes. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon met JS met een simpel script plaatjes wisselen.
    Naast JS is er ook nog de optie van SVG. Daar kun je allerlei animaties in programmeren, en je zet dan eenvoudig 1 afbeelding op je pagina die “dynamisch” is

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.