12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    jan jansen

Foto 's in EI CAPITAN werkt niet.

Beste allemaal.

Krijg Foto’s niet meer open. Sinds de upgrade naar EI CAPITAN komt bij de opening het bericht:

Foto’s moet stoppen omdat de fotobibliotheek niet meer beschikbaar is of omdat de gegevens ervan beschadigd zijn.

Dan sluit het programma. Een enkel keer lukte het wel, maar voor maar 3 minuten.
    In de app store staat wel opeens een update van iPhoto versie 9.6.1 van 19 maart 2015, welke overigens niet laad omdat “Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar.”

Wat nu?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    HYD

Heb hetzelfde en kan verder niets doen in Foto’s.

Bijdrager
    King.Carp

iPhoto is deze week verwijderd uit de Appstore, Apple geeft er geen support meer op.
    Beste wat je kan doen is opnieuw linken naar jouw fotobibliotheek. Hopelijk heb je hiervan een recente backup.

Bijdrager
    HYD

Ik kan alleen Foto’s starten en dan krijg ik wat Jan Jansen beschrijft. In het menu van Foto’s is bijna alles grijs en kan daardoor nergens bij. Dus ook niet opnieuw linken naar mijn foto-bliiotheek.

Bijdrager
    DutchGabber

Ik kan alleen Foto’s starten en dan krijg ik wat Jan Jansen beschrijft. In het menu van Foto’s is bijna alles grijs en kan daardoor nergens bij. Dus ook niet opnieuw linken naar mijn foto-bliiotheek.

Het opnieuw linken kan ook door de alt knop in te houden als je Foto’s opstart.

Bijdrager
    HYD

Bij het opnieuw linken krijg ik hetzelfde, wel kan ik kiezen voor de oude iphoto bibliotheek. Dit durf ik niet te doen, omdat het overzetten van iPhoto naar Foto’s een onwaarschijnlijke investering is geweest om alles weer geordend te krijgen.

Bijdrager
    HYD

Toch maar gedaan. Heb de iphoto-bibliotheek geopend met Foto’s. Er komen foto’s naar voren maar niet de ordening die ik in Foto’s heb gemaakt en ik mis de foto’s die ingeladen zijn door Foto’s. Als ik mijn macbook opnieuw opstart dan zie ik soms heel even de foto’s en soms zie ik de nieuwe ordening die ik in Foto’s gemaakt heb. In Finder zie ik nu een iphoto-bibliotheek(48 GB) staan en 2 Foto’s-bibliotheken(55 en 47 GB)! Hopelijk zitten de foto’s in een file.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, misschien is het een poging waard om van mijn backup de foto’s op te halen.

Bijdrager
    jan jansen

Ben er inmiddels achter gekomen dat wanneer de Wi-Fi uit staat alles normaal werkt…

In systeemvoorkeuren onder iCloud Foto’s alles uitzetten helpt niet. Ik zoek verder.

Bijdrager
    HYD

#Jan Jansen. Klopt inderdaad, zodra de internetverbinding er niet is, dan werkt alles inFoto’s. Zodra ik Wifi aanzet krijg ik de bekende meldingen. Hopelijk kom je iets tegen wat de veroorzaker van deze ellende is.

Bijdrager
    mathieu

Ik had hetzelfde probleem.

Alt knop indrukken en dan foto openen werkte niet. Wat wel werkte was de alt en cmd knop tegelijk indrukken en dan foto openen en bibliotheek herstellen. Loopt als een zonnetje nu.

Bijdrager
    jan jansen

Klopt Mathieu.

Bijdrager
    HYD

Mathiea bedankt, de oplossing!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.