5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SJALOT

Foto op een spuitbus rondzetten

Hoe kan je een nieuw ontwerp op een spuitbus (boven en onder) rondzetten
    in Photoshop CS4?
    Liever automatischer dan zelf met de transform tool de punten te vertrekken.

danku

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het kan automatisch maar dan ben je gebonden aan de vormen in Photoshop. Voor het beste resultaat en totale controle wil ik je aanbevelen om het toch handmatig te doen! Ik gebruik altijd het “Bol/Sphere” vervorm filter maar dan alleen maar horizontaal:

Voordat ik vervorm, maak ik het beeld altijd wat breder en vergroot ik het tot dubbele resolutie. Het breder maken doe ik vanwege het versterkende effect waardoor het meer lijkt alsof de ronding de hoek om gaat. Wanneer je na het vervormen de breedte weer terugzet is het midden minder uitgetrokken en naar de hoeken toe juist sterker. Daarna nog een beetje bijwerken met het verdraai/warp vervorm filter en klaar is Kees!

De hogere resolutie gebruik ik omdat het vervormen altijd ten koste gaat van de scherpte. Wanneer je na het vervormen de resolutie weer terugzet is de vervorming toch nog scherp.

Als laatst dupliceer je de laag van de spuitbus, verhoog je het contrast waardoor er alleen maar de schaduw partijen zichtbaar blijven. Deze laag leg je bovenop en zet je op vermeningvuldigen/multiply. Dit kan je ook met de glans zo doen. Dan maak je een andere duplicatielaag van de spuitbus, stel je de helderheid/contrast zo donker in dat alleen maar de glans overblijft. Deze laag leg je helemaal bovenop en stel je in op “bleken/screen”

Voor het resultaat moet je mijn avatar maar even als voorbeeld nemen!;)

Edit: Toch maar wel een voorbeeld:)

Bijdrager
    SJALOT

Super, dankuwel!;-)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Graag gedaan!:)

Bijdrager
    Lauwrence

Toch altijd weer bijzonder knap wat sommigen kunnen met Photoshop:-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.